upload ting :)

Tags:    php

Hey !

Jeg sidder og leger med et upload script i php, og har fået det til at virke perfekt som det skal. Men mit spørgsmål er så følgende: Er der muligt at lave noget grafisk til sådan at man ka se hastighed, procent med upload osv.

Ved godt at php er serverside og derfor ikk laver sdan noget som det.. men alligevel.. ved ikk hvor jeg ska spørge ellers.

På forhånd tak!

----------------------------
Er konstant sulten

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du har fået svar på din post så vær venlig at lukke den.

-----------------------------------------------------------------------------

»»Mark S. Johansen

har jeg ikke, så det ville være dumt at give point for de svar jeg har fået

Du kan have et skjult felt i din upload-form, som bliver tildelt uploadtidspunktet af et javascript. f.eks:

<form onSubmit="javascript: document.form1.uploadtime.value=getTime();" name="form1">
<input type=hidden name=uploadtime>
</form>

Scriptet der håndtere uploadet, laver så et javascript-ouput der indeholder getTime()-uploadtime. Derved bliver hele beregningen foretaget på klienten, oh phpscriptet videregiver bare variablen.

MvH

Stefan Svensson
http://www.remote-unlock.dk

Micro$oft har det, men det er garanteret en 'låst' teknologi, kun til IE, og som kun virker på deres websteder.

men tjek fx windowsupdate

Kan det ikke lade sig gøre at sætte en variabel før upload og efter og så sammenlign de to.. og så få en tid ud af det?

PHP køres først når uploadningen er færdig. Så det duer ikke. Jeg tror helle ikke at JScript dur, men der kan du finde ud af hvor lang tid det HAR taget. Måske Java, det kender jeg ikke.

mener at kunne huske at ha set det engang.. men kan bare ikke huske hvor..

Er konstant sulten

Micro$oft har det, men det er garanteret en 'låst' teknologi, kun til IE, og som kun virker på deres websteder.

men tjek fx windowsupdate

problemet ligger så i at man jo downloader med windows update, men jeg vil gerne ha upload status :)

Er konstant sulten

»»Mark S. Johansen

»»Mark S. Johansen

har jeg ikke, så det ville være dumt at give point for de svar jeg har fået

t