DirectX eller OpenGL?

Tags:    c++ php

Hejsa, jeg er rimelig ny til C++. Jeg har købt en begynder bog og er nu godt igang med at lærer basal kodning, men når jeg om nogler uger er færdig, så vil jeg gerne lærer lidt om programmering i enten OpenGL erller DirectX, men hvad er forskellen? :S
Er der nogle fordele eller ulemper? :S

På forhånd tak,

Hejsa, jeg er rimelig ny til C++. Jeg har købt en begynder bog og er nu godt igang med at lærer basal kodning, men når jeg om nogler uger er færdig, så vil jeg gerne lærer lidt om programmering i enten OpenGL erller DirectX, men hvad er forskellen? :S

På forhånd tak,

Du kan jo prøve at kigge i denne tråd hvis du ikke allerede har gjort det
http://www.udvikleren.dk/thread.php?techid=&f=19&t=25

På forhånd tak,

Du burde faktisk overhovedet ikke tænke på andet end C++, for det er avanceret nok i sig selv til at du kan bruge 3-5 år på bare at lære det!
Det er måske ikke det ideelle, men jeg vil dog foreslå dig at bruge et par måneder på at lære det, for du begynder at tænke på grafik.
Især fordi at du vil komme til at bruge det meste af din tid på at forstå 3D API'et når du først går i gang, for det er altså ikke nemt!
Hvis du har tænkt dig at udvikle til Window (det må du jo, hvis du vælger DX), så kan du altså også få megen glæde af at lære Win32 API. Det kan i sig selv også tage en god del tid bare at lære det mest simple.

1101110100010110000101000001

[Redigeret d. 05/01-05 11:07:47 af Nicolai Lyster Fersner]

t