Tags:
c++
mysql
sql
database
phpmyadmin
Jeg er gået igang med at lære openGL, og vil gerne vide noget om hvor stor forskellen er på c og c++ (i openGL).
Mange af de tutorials jeg har fundet er i c, og da jeg selv har lært c++, er jeg i tvivl om der er en "nemmere" eller anderledes måde at gøre det på i c++.
Jeg har hørt at det kan være meget forvirende at blande c og c++.
2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Jop : Det er kun en af forskellene. Det er rigtigt at C++ primært er objekt-orienteret, men der er også en del småændringer. Disse ændringer viser sig som reelt ikke som fejl ved konvertering af C til C++, men fra C++ til C.
Så derfor burde du (Rune) ikke have nogen særlige problemer ved at læse C.
Led lidt på nettet og find ud af hvad forskellen på C og C++ er (der er nemlig mange smådetaljer og et par mellemstore).
OpenGL's API ligger i en DLL (som faktisk bare er maskinkode uden exe-fil), og er derfor ligeglad med om du skriver C eller C++, din kode ender til slut alligevel med at blive kompileret til maskinkode af din kompiler.
Jeg kan sagtens skelne C og C++ fra hinanden og har endnu ikke været særligt forvirret (selvfølgelig bliver man det lidt nogle gange, men så behøver man bare lige at opfriske forskellene), så jeg vil råde dig til at lære forskellene mellem C og C++.
Din kompiler vil mange gange (hvis den kører debug mode) give dig en ret god ledetråd til hvad der kunne være galt.
1101110100010110000101000001
[Redigeret d. 04/01-05 20:38:33 af Nicolai Lyster Fersner]
0
C++ er Objekt Orienteret, og det betyder at man kan skrive sine egne klasser...
det kan man ikke i C, i C kan man ikke skrive sine egne klasser...
Mvh. Jop... (Jonas F. Jensen)