Winsock

Tags:    c++ ajax php jquery

Er der nogen som kan give mig en kode som kan sende:
"VER 1 MSNP10 CVR0\\r\\n"
til:
RemoteHost: "messenger.hotmail.com"
RemotePort: "1863"(over tcp ved ikke om dette er nødvendigt)

og derudover modtage beskeden "VER 1 MSNP10 CVR0\\r\\n"(skulle det gerne være)
og derefter være parat til at sende igen.
jeg ønsker ikke en masse forklaringer på hvordan winsock fungerer, men hvordan jeg gør DETTE!
Desuden skal det være 100% enten Dev-C++ kompatibelt eller Visual C++ kompatibelt, da jeg har prøvet 1 mia forksellige koder på nettet som i sidste ende førte på et blindspor.
Jeg giver 200 UP til den som kan gøre dette. Men det er vigtigt at jeg kan sende igen og at det ikke er en engangsfunktion eller anden form for bras.
hvis jeg får for både Dev-C++ og Visual C++ får hver 100 UP.
det er også ok hvis i har et link til en side med et msn messenger program (selvfølgelig stadig 100% Dev-C++ eller Visual C++ kompatibelt).
Hvis i mangler nogle oplysninger så spørg endelig.
ps. den skal ikke bruge dll filer, som ikke er inkluderet i windows.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Synes du lyder en anelse doven, men det vil jeg ikke blande mig i.

Jeg vil ikke give dig kode, men jeg vil give dig et link, til dem som hjalp mig igang:
http://www.gametutorials.com/Tutorials/Networking/Networking_Pg1.htm
Derinde kan du finde tutorials til at sende beskeder (også af variabel længde) mellem klient(er) og server. Jeg har lavet et lille win32 multiklient chat program med viden (ikke kode!) fra deres tutorials/kode, så de burde også kunne hjælpe dig.

Jeg har dog ikke brugt deres metode med at lytte hele tiden. Jeg bruger WSAAsyncSelect, som kan sende en besked til dit vindues beskedindbakke når der bliver sendt eller modtaget noget på den pågældende port(e).

1101110100010110000101000001

[Redigeret d. 04/01-05 14:56:10 af Nicolai Lyster Fersner]

Jeg har været inde på den side og kigget på koden, men jeg kan kun sende (måske) fordi jeg kan ikke modtage så jeg ved ikke om serveren har modtaget min besked, og jeg har ikke tålmodighed til mere.
Jeg vil meget gerne have et/en program/kode som kan hvad jeg før har nævnt, og IKKE en masse links til hjælpe-addresser eller hvordan winsock fungerer, men hvordan jeg sender det jeg før har nævnt.

Prøv denne:

Fold kodeboks ind/udKode 

Det meste er noget jeg har stjålet.
Virker med MinGW (og derfor nok også med Dev-Cpp), VisualC++ og BorlandC++.

Jeg kan desværre ikke give dig nogle up(Bertel Brander) da du har valgt at indsætte det som kommentar, men skriver du lige et svar kan jeg give dig det.

Fik du det til at virke?
Jeg samler ikke på point, derfor laver jeg ikke svar.

Jep det ser ud til at fungere perfekt :) og mange tak for koden, fordi jeg har brugt mange måneder på at finde ud af det og har ikke kunne bruge noget af det indtil nu så tak igen :)

t