Billed Galleru

Tags:    php

Hej alle her på Udvikæeren

Er det nogle der kan et link til en god guite til at lave et billede galleri??? Der behøver ikke indholder alle de ting der er her under... Men det skal ikke være en færdig lavet gæstebog!!!
Det skal være en guide i PHP & mySQL

Følgene må det meget gerne være i galleriet:

Antal der har set på billedet.
Når der uploades og oprettes en ny mappe med billeder, bliver der automatisk lavet tumblis af de billeder og de bliver lagt ind på en side.
Hvis man gå ind og se billed stort så er der en link til næste billede.

På forhånd tak...

Med Venlig Hilsen

[Redigeret d. 25/10-03 11:00:31 af Kim Laursen]

[Redigeret d. 25/10-03 11:00:50 af Kim Laursen]

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej alle her på Udvikæeren

Er det nogle der kan et link til en god guite til at lave et billede galleri??? Der behøver ikke indholder alle de ting der er her under... Men det skal ikke være en færdig lavet gæstebog!!!
Det skal være en guide i PHP & mySQL

Følgene må det meget gerne være i galleriet:

Antal der har set på billedet.
Når der uploades og oprettes en ny mappe med billeder, bliver der automatisk lavet tumblis af de billeder og de bliver lagt ind på en side.
Hvis man gå ind og se billed stort så er der en link til næste billede.

På forhånd tak...

Med Venlig Hilsen

[Redigeret d. 25/10-03 11:00:31 af Kim Laursen]

[Redigeret d. 25/10-03 11:00:50 af Kim Laursen]

Hvad mener du med færdiglavet gæstebog? Jeg har lavet et billed galleri i php /mysql, hvor man uploader til en mappe og opdaterer i en database, derefter kan man skille billeder ud via bestemte navne. Man ser dem random på ens forside og kan derefter gå ind i et arkiv hvor man kan se alle billeder. Derefter kan man klikke på billedet igen og man kommer ind og ser den i fuld størrelse hvor man kan rate den, sende den til en via mail eller kommenterer den.

Er det sådan noget i den stil du leder efter? Tror det bliver svært at finde en guide, men jeg mener at der er lavet en her på udvikleren! Men det er også kun noget jeg mener at jeg har læst!

ja der er lavet en guide til et fotoalbum her på siden og den kan findes
her: http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=138&techid=6

Jeg har set den guide du har lavet... Men det er ikke lige det jeg leder efter...

Det jeg leder efter er et fotoalbum, hvor du kan uploade via FTP, sådan at du kan uploade en hel mappe på engang. Når man så har uploadet dem til en mappe så laver den en side, titlen på siden er navnet på mappen.
Så kan man se billederne i stort format, og skifte mellem dem mens de er i stort format...
Så skal man kunne se hvor mange gange billedet er blevet set.

Hvor menge af de ting jeg skriver er muligt at lave???

Med Venlig Hilsen
Kim

Jeg har set den guide du har lavet... Men det er ikke lige det jeg leder efter...

Det jeg leder efter er et fotoalbum, hvor du kan uploade via FTP, sådan at du kan uploade en hel mappe på engang. Når man så har uploadet dem til en mappe så laver den en side, titlen på siden er navnet på mappen.
Så kan man se billederne i stort format, og skifte mellem dem mens de er i stort format...

Med Venlig Hilsen
Kim

Jamen du kan da gøre alt det du skriver!! Du skal bare tænke lidt kreativt! Jeg kan ikke huske hvad det hedder men med noget meget simpel kode kan du åbne en mappe og få skrevet alt ud på en side.

Med Venlig Hilsen
Kim

Jamen du kan da gøre alt det du skriver!! Du skal bare tænke lidt kreativt! Jeg kan ikke huske hvad det hedder men med noget meget simpel kode kan du åbne en mappe og få skrevet alt ud på en side.

Det hjalp mig ikke særlig meget... Men så er mit ønske ikke helt ødelagt i nu da det hele kan lade sig gøre...

Er det ikke sådan at du kan beskrive hvad der skal gøres??? Ikke kode messigt men bare hvad koderne skal sættes til at gøre??? Men det ville da være lækkert hvis du havde noget kode til det...
Måske har du en side hvor man kan finde noget om det???

Med Venlig Hilsen
Kim

Når der er ingen der kan hjælpe så vil jeg selv tage de points...

t