GetDlgItemInt

Tags:    c++ implementering

Hej

Jeg er ved at lave et annuitetsregningsprogram. Jeg bruger winapi, og kan ikke rigtig få den til at hente tal fra en editbox. Nogen der kan hjælpe? Ved ikke rigtig hvad fejlen er:

Fold kodeboks ind/udKode 

//Nick

5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

jeg kan ikke få det til at virke, der kommer en fejl når jeg trykker på BUTTON1, hvor den egentlig burde vise værdien i en messagebox. Ovenfor er hele min kode.

//Nick

[Redigeret d. 04/01-05 19:24:12 af Nick H. Lauritsen]

[Redigeret d. 04/01-05 19:25:26 af Nick H. Lauritsen]

Jeg har rettet lidt her og der, nu ser det ud til at virke.
Nogle kommentarer:
Man kan ikke bruge GetDlgItemInt til at læse in float, læs texten med GetDlgItemText (eller GetWindowText) og konverter med strtod, eller bedre en stringstream.
Oversæt din kode som C++ kode og få kompileren til at give dig alle de warnings den kan; det giver en del hint om hvor der er problemer.

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har rettet lidt her og der, nu ser det ud til at virke.
Nogle kommentarer:
Man kan ikke bruge GetDlgItemInt til at læse in float, læs texten med GetDlgItemText (eller GetWindowText) og konverter med strtod, eller bedre en stringstream.
Oversæt din kode som C++ kode og få kompileren til at give dig alle de warnings den kan; det giver en del hint om hvor der er problemer.

Fold kodeboks ind/udKode 

Oki mange tak for hjælpen :-) Nu virker det, kendte ikke funktionerne du brugte, men det ser ud til at være en del nemmere at bruge end det andet.
Så mange tak for hjælpen.

//Nick

t