Internet program!

Tags:    c++ server

Hej er der nogle der kan koden eller har koden til et program som skal gøre følgende: Man skriver en port og en ip og så prøver den at kontakte porten hvis porten ikke er åben så lukker den forbindelsen og skriver port ikke åben og hvis den er åben så skriver den port åben! Er der nogle der kan lave sådan et så jeg kommer igang med sådan noget begynder internet programmering og så forklare mig hvordan det virker bagefter???

Bruger du Windows?

Så brug WinSock 2, du kan finde alt om det på MSDN.

I øvrigt bør du helt klart lave det selv, for hvis ikke du kan det, så har du ikke en chance for at bruge internettet...

1101110100010110000101000001

Husk, det kræver 42 muskler at se sur ud, det kræver kun 6 at slå idioten ned...

[Redigeret d. 02/01-05 20:42:08 af Nicolai Lyster Fersner]

Hej er der nogle der kan koden eller har koden til et program som skal gøre følgende: Man skriver en port og en ip og så prøver den at kontakte porten hvis porten ikke er åben så lukker den forbindelsen og skriver port ikke åben og hvis den er åben så skriver den port åben! Er der nogle der kan lave sådan et så jeg kommer igang med sådan noget begynder internet programmering og så forklare mig hvordan det virker bagefter???

Den bedste metode at finde ud af dette på er at bruge TCP handshaket. For at gøre det skal du ned og pille med raw sockets og sådan noget.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

For at gøre det skal du ned og pille med raw sockets og sådan noget.

Kræver de fleste TCP/IP-implementationer ikke root-rettigheder for at dette kan lade sig gøre?
--
I\\'m bloggin\\' it.
http://www.sigkill.dk/blog

Kræver de fleste TCP/IP-implementationer ikke root-rettigheder for at dette kan lade sig gøre?

Jo du skal logge på som root under windows for at bruge socker. Du skal ikke logge på som administartor eller dit login. Du skal logge på med root og så kører det bare derudaf med sockers under windows.

Jeg har beskrevet det her: http://udvikleren.dk/article.php?aid=193&techid=1

Der bliver kastet en NetException, hvis forbindelsen ikke kan oprettes.

[Redigeret d. 04/01-05 13:46:14 af Robert Larsen]

t