Lige en lille hjernevrider :)

Tags:    php

Hey på udvikleren.dk

Jeg har et problem som jeg nu har brugt så meget tid på at løse, men jeg kan ikke finde en løsning!!!
Jeg har et link i min menu og når man trykker på den så kommer den nogen undermenuer frem (Som her på udvikleren.dk) Men jeg vil gerne ha lavet det sådan at man kan trykke på den og derefter gå rundt på andre sider, men undermenuen er der stadig! Det er først når man igen trykker på den at den skal "klappe" sammen igen, men hvordan gør jeg det? Nu har jeg prøvet mig frem med sessions, at hente vars ned fra urlen osv. men lige meget hjælper det ;( Den gider godt vise sig, men når jeg går væk fra siden igen (Trykker på et andet link på min menu) Så forsvinder den igen... Øv øv.... Man kunne jo altid bare oprette en tabel med nogle felter i Mysql'en og så update den hver gang man trykker på linket, men jeg vil gerne lave det på en anden måde.

Jeg har desværre slettet alle mine forslag til hvordan jeg har prøvet, og det undskylder jeg meget. Men jeg ville blive meget glad hvis i ville komme med jeres forslag!? Jeg har kunne forstillet mig at man kan skifte session med en funktion, men det er bare det hvordan jeg så aktiverer den via et link. Hvad siger i? Har i et bud? Så ville jeg blive meget glad!

På forhånd tak, MxS.

4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey på udvikleren.dk

Jeg har et problem som jeg nu har brugt så meget tid på at løse, men jeg kan ikke finde en løsning!!!
Jeg har et link i min menu og når man trykker på den så kommer den nogen undermenuer frem (Som her på udvikleren.dk) Men jeg vil gerne ha lavet det sådan at man kan trykke på den og derefter gå rundt på andre sider, men undermenuen er der stadig! Det er først når man igen trykker på den at den skal "klappe" sammen igen, men hvordan gør jeg det? Nu har jeg prøvet mig frem med sessions, at hente vars ned fra urlen osv. men lige meget hjælper det ;( Den gider godt vise sig, men når jeg går væk fra siden igen (Trykker på et andet link på min menu) Så forsvinder den igen... Øv øv.... Man kunne jo altid bare oprette en tabel med nogle felter i Mysql'en og så update den hver gang man trykker på linket, men jeg vil gerne lave det på en anden måde.

Jeg har desværre slettet alle mine forslag til hvordan jeg har prøvet, og det undskylder jeg meget. Men jeg ville blive meget glad hvis i ville komme med jeres forslag!? Jeg har kunne forstillet mig at man kan skifte session med en funktion, men det er bare det hvordan jeg så aktiverer den via et link. Hvad siger i? Har i et bud? Så ville jeg blive meget glad!

På forhånd tak, MxS.

Jeg ville gøre det med sessions
sådan at når man klikker på menuen sætter man en session til 1 fx
>session_start();
>$_SESSION['menu1foldet'] = 1;

for at indikere at den er foldet ud
på alle dine andre sider skal den så checke om den er foldet ud fx
>if($_SESSION['menu1foldet'] == 1) {
koden for den ud foldede menu
(når man klikker på selve menuen overskriften skal den sætte $_SESSION['menu1foldet'] til 0)
}
else { koden for den ikke foldede menu (hvor man kan folde menuen ud)}

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

Hey på udvikleren.dk

På forhånd tak, MxS.

Jeg går ud fra at menuen bliver foldet ud med JavaScript? I så fald kan du registrere cookies med JavaScript - de kan også hentes med PHP.

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/

Jeg ville lave en session for hver undermenu, og et link til at folde med:

<?
if($_GET[fold])
$_SESSION[menu][$_GET[fold]]=!$_SESSION[menu][$_GET[fold]];
?>

<a href="<?=$PHP_SELF?>?fold=dennemenu">Klik her for at folde menuen</a>
<?if($_SESSION[menu][dennemenu]){?>
Nu er menuen foldet ud!
<?}?>

Jeg har prøvet med sessions, men jeg kan bare ikke få det til at virke da jeg på en eller naden måde skal ha registreret / lavet session om via et link!

Men min menu bliver foldet ud med php!

Jeg fik at vide at man ikke kunne lave et onclick (Javascript) Også derefter sætte fx en cookie eller en session til noget :( Derfor har jeg heller ikke prøvet, men kan man godt det?

Hvor man siger onclick også sætter en session['menu1'] = luk eller udfold? På en eller anden måde med en variabel?

t