Hej alle sammen
Efter en lille diskution med Lasse Espeholt, om hvorvidt Copyright er gratis - og automatisk er der på det du selv har lavet, han mente at alt det man selv har lavet er under copyright på en selv, men det er det ikke, eller er det? www.copyright.com kræver at man betaler copyright for copyright på ens creationer.
Lasse Espeholt kører www.Mobileservices.dk - som er under opstart, jeg snakkede med ham om han ville sende mig et billede så jeg kunne sende det til migselv, og dermed undgå at betale 3 kr,- for billedet ved at bruge www.coolservice.dk - men det ville han ikke gøre, så jeg valgte at downloade billedet ved at hente hele hjemmesiden ned(højre musetast er blokeret med en msg-box). Han siger at han logger alle der henter, det har jeg det da ok med, jeg føler ikke at jeg har gjordt noget ulovligt fordi at der ikke er betalt copyright til Copyright.com!
Har jeg ret når jeg siger det er ulovligt at skrive "Copyright [navn], 2003 alle retigheder forbeholdt"? det skulle jeg mene det er, vil gerne have lidt respons så jeg kan få det afklaret !
Hilsen Freeziz - www.freeziz.dk
PS: det er ikke for at fremstille Lasse Espeholt
PS2: Staveplade!?
Hej,
Copyright.com har intet med det at gøre, man har i Danmark (og i de fleste andre lande) en rimelig klar lovgivning om ophavsret. Har man lavet noget, har man selv retten til det. En virksomhed fra USA kan på ingen måde bestemme om man har ret til noget man selv har lavet.
Uddrag fra lov om ophavsret:
Herved bekendtgøres lov om ophavsret, jf. lovbekendtgørelse nr. 706 af 29. september 1998, med de ændringer, der følger af lov nr. 472 af 7. juni 2001.
Kapitel 1
Ophavsrettens genstand og indhold
Beskyttede værker
§ 1. Den, som frembringer et litterært eller kunstnerisk værk, har ophavsret til værket, hvad enten dette fremtræder som en i skrift eller tale udtrykt skønlitterær eller faglitterær fremstilling, som musikværk eller sceneværk, som filmværk eller fotografisk værk, som værk af billedkunst, bygningskunst eller brugskunst, eller det er kommet til udtryk på anden måde.
Stk. 2. Kort samt tegninger og andre i grafisk eller plastisk form udførte værker af beskrivende art henregnes til litterære værker.
Stk. 3. Værker i form af edb-programmer henregnes til litterære værker.
MvH
Stefan Svensson
http://fusket.frac.dk[Redigeret d. 14/10-03 12:36:53 af Stefan Svensson]