Lang tekst i nyhedssystem

Tags:    php

Skal prøve at forklare mig så godt som muligt.

Jeg har lavet et nyhedssystem. Desværre er det ikke muligt at skrive længere tekster ind i, da kun dele af en tekst kommer videre til databasen. Hvis jeg f.eks klipper en tekst fra en hjemmeside og smider den ind i formualren tager den kun en del af teksten med.

Desuden kommer linieskift osv ikke med. Her hvor jeg sidder og skriver nu (udvikleren), laver den jo både linieskift og alt teksten kommer med, når man laver et indlæg.

Det skulle meget gerne fungere sådan at når jeg skriver en liníe eller mange, og trykker enter, ja så kommer der et linieskift, og det står ikke i en lang linie.

I min db, kommer teskten ind som longtekst, er det korrekt?

kan nogen se hvad jeg gør galt?

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Jeg har lavet et nyhedssystem. Desværre er det ikke muligt at skrive længere tekster ind i, da kun dele af en tekst kommer videre til databasen. Hvis jeg f.eks klipper en tekst fra en hjemmeside og smider den ind i formualren tager den kun en del af teksten med.

Desuden kommer linieskift osv ikke med. Her hvor jeg sidder og skriver nu (udvikleren), laver den jo både linieskift og alt teksten kommer med, når man laver et indlæg.

Det skulle meget gerne fungere sådan at når jeg skriver en liníe eller mange, og trykker enter, ja så kommer der et linieskift, og det står ikke i en lang linie.

Det er svært at sige hvorfor du ikek får hele teksten med, kan du evt. komme med det kode hvor du smider det ind i databasen?

For at lave linieskift skal du bare skrive echo nl2br ($news); i stedet for echo $news;

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/

Kan det være fordi, at dit felt i databasen er en varchar og ikke en text ?

nl2br() skal bruges fordi linjeskift ikke vises på en HTML-side. Funktionen laver dem automatisk om til .

size=2>nl2br($beskrivelse);<p><

du skal ikke bare skrive funktionen til browseren, men:

size=2>".nl2br($beskrivelse)."<p><

[Redigeret d. 11/10-03 20:59:44 af Jesper Kristensen]

Det er svært at sige hvorfor du ikek får hele teksten med, kan du evt. komme med det kode hvor du smider det ind i databasen?

Her er selve upload filen

Fold kodeboks ind/udKode 

For at lave linieskift skal du bare skrive echo nl2br ($news); i stedet for echo $news;

Her er så selve databasen

Fold kodeboks ind/udKode 

Her er så selve databasen

Fold kodeboks ind/udKode 

Det er feltet beskrivelse som bruges til selve teksten

Det kan godt være hvis du har form method som get, at det fucker. Sæt i stedet method="post".

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/

Hej igen

ang det med linieskift. hvis jeg har følgende kode, hvor skal det så indsættes?
Samt kræver det blot et tryk på enter i formularen, så det automatisk bliver linieskift, eller skal man lave <br> hvergang?

det er feltet beskrivelse hvori der skal være linieskift..

Fold kodeboks ind/udKode 

t