Tæller/statistik og Drop down menu

Tags:    php

Hey!

Tæller/statistik

Jeg har brug for en tæller til min download side. Hver gang der er en der downloader en fil skal den Skrive det (Der downloadet 500 filer ialt på CSHL.dk) og gerne en for vær enkle fil altså hvis nu der er nogen der har downloadet "ak47.jpg" 10 gange at så den automatisk skriver 11 gange!

Drop down menu

Prøv at gå ind på www.cshl.dk så tryk på linket download i menuen når i så kommer der ind er der en masse katogorier dem vil jeg gerne have flyttet til at de kommer ned i en under boks når man holder musen over download!

Kan i hjælpe mig?
På forhånd tak!

PS: Skriv lige hvad det er for en af dem i svarer på :D Tak!

//NightWolf

2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej,

>Jeg har brug for en tæller til min download side. Hver gang der er en der downloader en fil skal den Skrive det (Der downloadet 500 filer ialt på CSHL.dk) og gerne en for vær enkle fil altså hvis nu der er nogen der har downloadet "ak47.jpg" 10 gange at så den automatisk skriver 11 gange!

Det kan du gøre ved at smide alle filer ind i en mysql tabel, vi kalder den 'filer', og have et felt der hedder 'klik'. 'klik' skal så blot tillægges 1 hver gang der bliver klikket, det kan gøres som følger:

mysql_query ("UPDATE filer SET hits=hits+1");

Det kræver lidt kendskab til mysql.

>Prøv at gå ind på www.cshl.dk så tryk på linket download i menuen når i så kommer der ind er der en masse katogorier dem vil jeg gerne have flyttet til at de kommer ned i en under boks når man holder musen over download!

Det skal gøres med JavaScript, men kan tit være meget besværligt, jeg ville personligt foretrække den metode du bruger. Men det kan jo være der er en som kan bikse noget sammen til dig, kan jeg desværre ikke ligge tid af til :-/

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/

Hey!

Tæller/statistik

Jeg har brug for en tæller til min download side. Hver gang der er en der downloader en fil skal den Skrive det (Der downloadet 500 filer ialt på CSHL.dk) og gerne en for vær enkle fil altså hvis nu der er nogen der har downloadet "ak47.jpg" 10 gange at så den automatisk skriver 11 gange!

Drop down menu

Prøv at gå ind på www.cshl.dk så tryk på linket download i menuen når i så kommer der ind er der en masse katogorier dem vil jeg gerne have flyttet til at de kommer ned i en under boks når man holder musen over download!

Kan i hjælpe mig?
På forhånd tak!

PS: Skriv lige hvad det er for en af dem i svarer på :D Tak!

//NightWolf

Med henhold til din såkaldte dropdown menu så kan du jo lave lidt onmouseover og mixe med css!!

Prøv fx at proppe denne kode om i et notepad og gem den som et .htm (Du kan se den i aktion på http://www22.brinkster.com/fcausfahrt (I venstre side under menuen linket har navnet "spillere") Kør musen over den og der vil komme en dropdown menu.

Her er det eksempel som jeg brugte på siden.
<DIV ID="div1"
STYLE="position: absolute;
visibility: hidden;
top: 483;
left: 125;
width: 200;
height: 82"
onmouseover="div1.style.visibility='visible'" onmouseout="div1.style.visibility='hidden'" ;>
<table border="0" width="100%" cellpadding="0" cellspacing="0" cellborder="0" bgcolor="#FFFFFF" style="border: 1 solid black">
<tr>
<td width="100%"> <a href="Marcus_Markussen.asp">Marcus Markussen</a></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"> <a href="Frank_Bing.asp">Frank Bing</a></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"> <a href="Frank_von_die_Schnitsel.asp">Hans Frank von die Schnitsel</a></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"> <a href="Hans_Neuville.asp">Hans Neuville</a></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"> <a href="Thomas_Riedl.asp">Thomas Riedl</a></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"> <a href="Kent_Scholtz.asp">Kent Scholtz</a></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"> <a href="Mehmet_Scholl.asp">Mehmet Scholl</a></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"> <a href="Paulo_Roberto_Rink.asp">Paulo Roberto Rink</a></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"> <a href="Kristijan_Djordjevic.asp">Kristijan Djordevic</a></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"> <a href="Jorg_Albertz.asp">Jorg Albertz</a></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"> <a href="Uwe_Gospodarek.asp">Uwe Gospodarek</a></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"> <a href="D.asp">Dirk Heinen</a></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"> <a href="Ebbe_Sand.asp">Ebbe Sand</a></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"> <a href="Jan_Pytlick.asp">Jan Pytlick</a></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%"> <a href="M.asp">Melmo Membosa</a></td>
</tr>
</table>
</DIV>

<a href="#1" onmouseover="div1.style.visibility='visible'" onmouseout="div1.style.visibility='hidden'" class="menu"><p>Spillere</p></a>

For at fortælle browseren hvor på siden den skal poppe frem, mener jeg at det er det her du skal lege lidt med (Håber du har lidt kendskab til CSS) Men du vel selv sætte dig lidt ind i det. Bare du kan lidt engelsk ;) Men leg lidt med de tal!
STYLE="position: absolute;
visibility: hidden;
top: 483;
left: 125;
width: 200;
height: 82"

Send en mail på m_slot85@hotmail.com hvis du ikke forstår det!

På forhånd tak, MxS

t