Hvordan får jeg mit CPP program til at køre?

Tags:    c++ php md5 sha1

Hejsan,

jeg sidder og er igang med at lære lidt C++, men jeg har et problem!

Jeg har lavet mit første program "Hej, verden!" (haha), og så vil jeg gerne køre det. Derfor kopilere jeg det og debugger det. Alt ser ud til at være okay? :S

Men... programmet køre ikke. DOS åbner et vindu som lukker igen??? :S

Når jeg debugger mit program i Dev C++, så bliver selve program linien blå, er det godt eller dårligt?

Kan ik helt se hvor min fejl er, følger bare en C++ begynder bog :-(

Her er mit program:

==================================

#include <iostream>

int main()
{
std::cout<<"Hej, verden!\\n";
return 0;
}

Er det noget galt med mit program, den måde jeg kompiler det på, min computer... eller rabler det bare for mig? :S

Please hjælp!

10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er fordi dos er lavet sådan at det lukker når den har udført det den skal. Derfor skal du f.eks lægge dit program i f.eks. C:\\ . Så åbner du dos-prompet og siger "cd C:\\" [ENTER] og så bagefter skriver du navnet på dit program.
Har aldrig arbejdet med c++ så det kan godt være jeg ikke har ret :D

-----BEGIN GEEK CODE BLOCK-----
Version: 3.12
GED d- s: a--- C++ W++ w PS X+ tv+ b D G e- h! !r z--
------END GEEK CODE BLOCK------

Konsolvinduet, som dit program kører i, lukker når programmet lukkes, altså når du returnerer fra main(). Du skal enten køre programmet i et konsolvindue der ikke er associeret med programmet, eller indsætte noget i stil med system("PAUSE") før du returnerer fra main().
--
I\\'m bloggin\\' it.
http://www.sigkill.dk/blog

Hejsan,

Jeg har lavet mit første program "Hej, verden!" (haha), og så vil jeg gerne køre det. Derfor kopilere jeg det og debugger det. Alt ser ud til at være okay? :S

Når jeg debugger mit program i Dev C++, så bliver selve program linien blå, er det godt eller dårligt?

Her er mit program:

#include <iostream>

int main()
{
return 0;
}

Er det noget galt med mit program, den måde jeg kompiler det på, min computer... eller rabler det bare for mig? :S

Please hjælp!

Lige før du skriver return 0; skriver du system("pause");

Den 02-01-05 03:11 skrev Mads Mastrup Jensen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Hejsan,

Her er mit program:

#include <iostream>

int main()
{
return 0;
}

Please hjælp!
-----------------------------------------------------------------------------

Du kan også skrive:

int stop;
cin >> stop;

før return 0;
fordi det der så sker er at den beder om et tal før den afslutter, hvilket holder dos-vinduet åbent, og så behøver du ikke include windows.h som man er nød til for at bruge system("PAUSE")(men du skal dog bruge iostream.h som du allerede bruger).

så behøver du ikke include windows.h som man er nød til for at bruge system("PAUSE")

system() er ikke deklareret i windows.h.
--
I\\'m bloggin\\' it.
http://www.sigkill.dk/blog

så behøver du ikke include windows.h som man er nød til for at bruge system("PAUSE")

system() er ikke deklareret i windows.h.

system() er deklareret i stdlib.h (eller cstdlib om man vil).

undskyld jeg er ikke vildt god til at programmere, er faktisk stadig ved at lære det. Men så behøver man i alt fald ikke include stdlib.h hver gang bare for at få den til at pause.

Bare set det her ind:

Fold kodeboks ind/udKode 

Bare en konkusion af de andre svar som blev lidt forvirrene
--------------------------------------------------
Regards Rasmus Hamberg

[Redigeret d. 02/01-05 16:55:59 af Rasmus Hamberg]

Hejsan,

Her er mit program:

#include <iostream>

int main()
{
return 0;
}

Please hjælp!

Julietlovelove1@yahoo.co.uk
Hello dear new friend,
how are you today i hope that every things is ok with you as is my pleassure to contact you after viewing your profile which really interest me in having communication with you if you will have the desire with me so that we can get to know each other better and see what happened in future.
i will be very happy if you can write me through my email for easiest communication and to know all about each other,here is my email (Julietlovelove1@yahoo.co.uk) i will be waiting to hear from you as i wish you all the best for your day.
yours new friend.
Juliet

t