Hey alle i udviklere!!
Jeg er igang med at lave et artikel system som her på udvikleren.dk hvor at jeg kan skrive artikler, uploade dem til en MySQL db og få dem udskrevet som en artikel med kode i! Koden bliver så vidst som gråt og jeg bliver denne replace kode:
$tekst = str_replace("<" , "<" , $tekst);
$tekst = str_replace(">" , ">" , $tekst);
$tekst = str_replace("\\n" , "<br>" , $_POST['tekst']);
$tekst = str_replace("
" , "<center><table border=0 class=border width=90%><tr><td bgcolor=#CBCAC9><p>" , $tekst);
$tekst = str_replace("
" , "</p></td></tr></table></center><p>" , $tekst);
$tekst = str_replace("'" , "´" , $tekst);
Hvor jeg fortæller med tegnet [code] at jeg vil til at lave en kode, men det virker ikke. Lige meget hvordan jeg indsætter
$tekst = str_replace("<" , "<" , $tekst);
$tekst = str_replace(">" , ">" , $tekst);
Så vil den ikke bare vise den kode som jeg vil vise i min artikel. Den udskriver det enten som en alm tabel eller så bryder den det hele op til alm tekst. Hvis i forstår? Hvordan laver jeg et hvor den replacer på de rigtige tidspunkter?
Nogen der har nogen forslag?
Et andet spørgsmål
Jeg har en MySQL db og jeg vil gerne have den til at hive den nyeste id ud. I asp (Som jeg har skrevet i 3 år) ordner man det med en top 1, men det virker ikke. Troede at det var standard SQL, men det er det vel ikke.
MIt tredje og sidste spm er:
Jeg vil gerne hvis alle navne fra en bestemt række i min db tabel ud i et array. Hvordan gør jeg det? Skal nemlig til at lave et tilfældig billedvisning!
Håber ikke at det var for mange spm!
Men i kan jo bare svare på et spm hvis i helst vil det!
På forhånd tak,
|MxS|