fejl hjælp !!!

Tags:    php

jeg er ved at lære php og er nået til noget om brugerdata og skulle lave dette.
men jeg kan ikke få det til at virke ordentlig den vil ikke vise det der står i if hvis jeg skriver et navn.
og jeg kan ikke se forskel fra hvad de forklare i bogen !!!
Fold kodeboks ind/udKode 

men jeg kan ikke få det til at virke ordentlig den vil ikke vise det der står i if hvis jeg skriver et navn,og jeg kan ikke se forskel fra hvad de forklare i bogen !!!
håber i kan hjælpe mig

7 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
men jeg kan ikke få det til at virke ordentlig den vil ikke vise det der står i if hvis jeg skriver et navn.
Fold kodeboks ind/udKode 

men jeg kan ikke få det til at virke ordentlig den vil ikke vise det der står i if hvis jeg skriver et navn,og jeg kan ikke se forskel fra hvad de forklare i bogen !!!
håber i kan hjælpe mig

Hej

prøv dette i stedet for:
Fold kodeboks ind/udKode 

Når du poster data til din side skal du bruge $_REQUEST["variable navn"] eller $_POST["variable navn"].
PHP kan godt sættes op til at generere variabler ud fra de data som postes (så du får adgang til dem, som havde du selv oprettet dem...f.eks.: $navn) men det ser ikke ud som om din php er sat op på denne måde.

/Michael.

Fold kodeboks ind/udKode 

håber i kan hjælpe mig

Nu ved jeg ikke om Siden hedder php7.php, men prøv at lave en action der hedder
<form action="<?php echo $PHP_SELF ?>" method="post">
//Krille

$_REQUEST i stedet for $_request

[Redigeret d. 19/09-03 12:38:45 af Jesper Kristensen]

Er det ikke fordi du mangler nogen {} og "" hist og her... prøv det her...

<pre>
<html>
<body>
<?
if($navn) {echo "hej $navn Hvordan går det?"; }
else
{
?>
<form action="php7.php" method="post">
indtast dit navn her:
<input type="text" name="navn">
<input type="submit" value="send">
</form>
<?
}
?>
</body>
</html>

</pre>

[Redigeret d. 19/09-03 13:18:29 af Morten Katholm]

Fold kodeboks ind/udKode 

håber i kan hjælpe mig
Hej

prøv dette i stedet for:
Fold kodeboks ind/udKode 

Når du poster data til din side skal du bruge $_REQUEST["variable navn"] eller $_POST["variable navn"].
PHP kan godt sættes op til at generere variabler ud fra de data som postes (så du får adgang til dem, som havde du selv oprettet dem...f.eks.: $navn) men det ser ikke ud som om din php er sat op på denne måde.

/Michael.

det virker heller ikke kan det havde noget at gøre med at jeg bruger php4 jeg har set nogle steder at det er noget der heder php3?
eller at jeg bruger apache2 istedet for apache??

jeg har skrevet dette skriv hvis det er en fejl jeg har lavet !!

og jeg har også prøvet $_POST det siger det samme som før!!

Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 19/09-03 11:28:08 af Silent]

Eller $_GET["var"]

--
Ronni Egeriis - squirrel development: http://sqdev.dk/

tak for hjælpen alle sammen her er den kode der virkede.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis nogen skulle være intereseret så kan jeg sige at jeg læste alle jeres forslag igennem og prøvede dem en efter en til der var en der virkede men jeg fandt ud af at nogen af jeres forlslag kunne sættes sammen efter som mange af jer sage næsten det samme endnu engang tak for hjælpen !! :)

t