c++ til nettet

Tags:    c++ adobe flash actionscript html css

Hej
Jeg er nybegynder med c++ og har ikke rigtig lyst at lave flere dumme opgaver foreløbigt. Derfor tænkte jeg jeg ville prøve at arbejde med noget jeg kunne finde lidt mere spænding i.

Min idé var at lave min hjemmeside i c++ med vector grafik. Er det overhovedet muligt. Og fornuftigt ???

Er der nogen der kender nogle tutorials om dette emne, har prøvet at søge i google. der er meget omkring vector.

Håber i kan hjælpe

Mvh Carsten

8 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
C++ kan ikke bruges sammen med browsere...
C++ er et programmeringssprog, der kan kun bruges scripts (aka PHP, Javascript, Java, Flash osv) til browsere, hvis du vil lave en hjemmeside.

1101110100010110000101000001

Husk, det kræver 42 muskler at se sur ud, det kræver kun 6 at slå idioten ned...

C++ kan ikke bruges sammen med browsere...
C++ er et programmeringssprog, der kan kun bruges scripts (aka PHP, Javascript, Java, Flash osv) til browsere, hvis du vil lave en hjemmeside.

1101110100010110000101000001

Husk, det kræver 42 muskler at se sur ud, det kræver kun 6 at slå idioten ned...

Det er så en sandhed med modifikationer. Du kan sagtens bruge C eller C++ til at lave et cgi program. Du kan ganske vidst ikke lave det som et "scriptet" sprog, og det skal stadig være prekompileret. Men tror også at det Carsten vil er at lave et COM plugin til browseren, så han kan vise grafik, lidt i stil med Flash og Shockwave. Dette er også muligt men bøvlet.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Det er muligt, men nok ikke fornuftigt, specielt da du er nybegynder inden for C++.

Start med at lave noget (vector) grafik lokalt på din maskine, f.ex. med directx eller opengl.

Jeg har aldrig lavet noget videre inden for grafik.

Hvad mener du med at det skal være "scriptet"? C og C++ er aldrig "scriptet"...

Det er så en sandhed med modifikationer. Du kan sagtens bruge C eller C++ til at lave et cgi program. Du kan ganske vidst ikke lave det som et "scriptet" sprog, og det skal stadig være prekompileret. Men tror også at det Carsten vil er at lave et COM plugin til browseren, så han kan vise grafik, lidt i stil med Flash og Shockwave. Dette er også muligt men bøvlet.

Hvad mener du med at det skal være "scriptet"? C og C++ er aldrig "scriptet"...

Læs min tekst. Der står at det IKKE kan lave det som et scriptet sprog.

MH.

The-Freak

Ja det skal være scriptet, men det kan man kun under IIS4 og nedefter

Ja det skal være scriptet, men det kan man kun under IIS4 og nedefter

Hva er det du snakker om ???? C++ Kan ikke laves scriptet! Du kan kun kompilere det som en CGI og bruge den på din Webserver. Alle "offentlige" versioner af IIS burde kunne klare det :\
MH.

The-Freak

Ja, scriptet under IIS4. Det var det jeg mente.

t