Test af konsol baseret lommeregner

Tags:    c++ actionscript adobe flash html

Hej
jeg vil gerne have lidt feedback på denne fine konsol baseret lommeregner.

hent den her:
http://www.jaj.hj.dyndns.dk/misc/calculator-0.3.zip

Mvh. Jan Arni Jacobsen

[Redigeret d. 20/12-04 18:59:10 af Jan Arni Jacobsen]

[Redigeret d. 20/12-04 20:45:59 af Jan Arni Jacobsen]

[Redigeret d. 27/12-04 21:33:28 af Jan Arni Jacobsen]



Ikke dårligt!

Jeg har ikke testet ret meget, mest kikket på koden:

Du kunne bruge en enum til GANGE, DIVIDERE, etc.

Man bør forsøge at undgå globale variable (f.ex tal1,tal2, sum).

Ven dig til at bruge en konsistent navngivning, en funktion hedder gange en anden Areal_Cirkel, jeg foretrækker Gange og ArealCirkel

Det anbefales at bruge st::endl i stedet for "\\n" ved udskrivning.

Du bør nok tilføje noget fejl-check ved indlæsning, der sker sjove ting hvis brugeren skriver Peter i stedet for et tal.

Du kunne bruge return i stedet for exit i main.

Du bør ikke mixe float og double. Normalt er der ingen grund til at bruge float (medmindre du skal have MANGE).

Det burde være muligt at udregne 0/12.

Vær varsom med at bruge tabs i stedet for mellemrum i koden, hvis ikke andres tab står lige som din egen, kommer resultatet let til at se underligt ud.



Ikke dårligt!

Jeg har ikke testet ret meget, mest kikket på koden:

Du kunne bruge en enum til GANGE, DIVIDERE, etc.

Man bør forsøge at undgå globale variable (f.ex tal1,tal2, sum).

Ven dig til at bruge en konsistent navngivning, en funktion hedder gange en anden Areal_Cirkel, jeg foretrækker Gange og ArealCirkel

Det anbefales at bruge st::endl i stedet for "\\n" ved udskrivning.

Du bør nok tilføje noget fejl-check ved indlæsning, der sker sjove ting hvis brugeren skriver Peter i stedet for et tal.

Du kunne bruge return i stedet for exit i main.

Du bør ikke mixe float og double. Normalt er der ingen grund til at bruge float (medmindre du skal have MANGE).

Det burde være muligt at udregne 0/12.

Vær varsom med at bruge tabs i stedet for mellemrum i koden, hvis ikke andres tab står lige som din egen, kommer resultatet let til at se underligt ud.


tak for din hurtige feedback. Er i gang med at rette den nu. Og hvis der er andre som har nogle forslag så er i velkomne til at sende en udviklerpost eller en mail til king@hj.dyndns.dk

Mvh. Jan Arni Jacobsen



Hej
jeg vil gerne have lidt feedback på denne fine konsol baseret lommeregner.

hent den her:
http://www.jaj.hj.dyndns.dk/misc/calculator-0.1.zip

Mvh. Jan Arni Jacobsen




Hey.. har ik lige nogle kommentar til selve koden, men tænkte på at det måske ville være en ide at skrive hvad man skulle angive de forskellige verdier i f.eks m, cm eller mm

[Redigeret d. 21/12-04 23:03:31 af No-floppy]



Hej
jeg vil gerne have lidt feedback på denne fine konsol baseret lommeregner.

hent den her:
http://www.jaj.hj.dyndns.dk/misc/calculator-0.1.zip

Mvh. Jan Arni Jacobsen




Hey.. har ik lige nogle kommentar til selve koden, men tænkte på at det måske ville være en ide at skrive hvad man skulle angive de forskellige verdier i f.eks m, cm eller mm

[Redigeret d. 21/12-04 23:03:31 af No-floppy]


Jeg forstår godt hvad du mener men jeg kan ikke se nogen mening med at begrænse det til en bestemt angivelse f.eks m, cm eller mm.

Men hvis du har forslag til hvordan det kan gøres så er jeg meget interesseret i det..

på forhånd tak.

Mvh. Jan Arni Jacobsen



t