Delete tekstfil før write!

Tags:    php

Hvordan laver man sådan at PHP sletter indholdet i anvigvende fil fx. navn.txt før man skriver noget nyt i den ? Det er til data som skiftevis bliver udskiftet i forskællige mængder, så jeg kan ikke regne i bytes ?!

- Pelle Ravn

Biblen burde lyde: Adam så på Eva, kiggede ned af dig selv og tænkte "Hende knepper jeg fandme" /citat Pelle Ravn

3 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Pelle Ravn !!!
Du kan finde svaret på http://dk.php.net/manual/en/function.fopen.php
Håber det var til nogen hjælp. Ellers kan du se i IDG- hæftet omkring PHP, her står det i. Jeg er ved at flytte og har mit pakked ned.

Best Regaards
Janus S. Andersen

* Life is a dream in a programmers heaven *

Hvordan laver man sådan at PHP sletter indholdet i anvigvende fil fx. navn.txt før man skriver noget nyt i den ? Det er til data som skiftevis bliver udskiftet i forskællige mængder, så jeg kan ikke regne i bytes ?!

hvis du vil overskrive en fil, skal du bare åbne den med w (write) i stedet for a (append)
eg :
$fp = fopen($filnavn, "w");

- Pelle Ravn

Biblen burde lyde: Adam så på Eva, kiggede ned af dig selv og tænkte "Hende knepper jeg fandme" /citat Pelle Ravn

Fold kodeboks ind/udKode 

Prøv det...

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)

t