Windows programmering

Tags:    c++ php mysql html css

<< < 12 > >>
Hej

Jeg sidder lige og roder med noget windows programmering, og har lige fået et par spørgsmål undervejs. Min kode ser indtil videre ud som følger:

Fold kodeboks ind/udKode 

-Hvordan gør jeg sådan at der ikke er nogen border omkring mit vindue?

-Hvordan skal jeg skrive koden som fortæller hvad der skal ske når man klikker på et objekt i en combobox?

-Hvordan får jeg vinduet til opføre sig som en menu i windows? Altså sådan at når man maksimere et vindue, vil den opfatte mit program som den opfatter status linjen i Windows.

//Nick

14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg sidder lige og roder med noget windows programmering, og har lige fået et par spørgsmål undervejs. Min kode ser indtil videre ud som følger:

Fold kodeboks ind/udKode 

-Hvordan skal jeg skrive koden som fortæller hvad der skal ske når man klikker på et objekt i en combobox?

-Hvordan får jeg vinduet til opføre sig som en menu i windows? Altså sådan at når man maksimere et vindue, vil den opfatte mit program som den opfatter status linjen i Windows.

//Nick

1. Sæt vinduets dwStyle til WS_POPUP | WS_VISIBLE.

2. Søg enten på http://www.msdn.com eller prøv win32 hjælpen. (det burde du også til første spørgsmål, det går jo en del hurtigere end at spørge her :P)

3. Forstår ikke lige spørgsmålet... At vinduet fylder hele skærmen? Windows opfatter jo statuslinien som mange ting, så kunne du måske præcisere det lidt?

1101110100010110000101000001

Husk, det tager 42 muskler at se sur ud, det tager kun 6 at slå idioten ned...

[Redigeret d. 08/12-04 19:24:45 af Nicolai Lyster Fersner]

Hej

Fold kodeboks ind/udKode 

//Nick

1. Sæt vinduets dwStyle til WS_POPUP | WS_VISIBLE.

2. Søg enten på http://www.msdn.com eller prøv win32 hjælpen. (det burde du også til første spørgsmål, det går jo en del hurtigere end at spørge her :P)

3. Forstår ikke lige spørgsmålet... At vinduet fylder hele skærmen? Windows opfatter jo statuslinien som mange ting, så kunne du måske præcisere det lidt?

1101110100010110000101000001

Husk, det tager 42 muskler at se sur ud, det tager kun 6 at slå idioten ned...

[Redigeret d. 08/12-04 19:24:45 af Nicolai Lyster Fersner]

Okay nu virker det.

Angående comboboxen så har jeg kigget på msdn, og synes ikke rigtig jeg kunne finde noget brugbart, derfor jeg spørg her.

Det jeg mener med spørgsmål 3 er at jeg ønsker mit program skal ligge i toppen af skrivebordet, men når man maksimere en mappe for eksempel går de ind under programmet. Det er dette jeg gerne vil undgå og få mapperne til at stoppe ved programmets kant. Ved ikke om det var nemmere at forstå.

//Nick

2: Kik på CBN_CLOSEUP eller en af de andre CBN_XXX

1 & 3: Du skal lave din app som en toolbar/controlbar og så dock'e den på desktop vinduet.

2: Kik på CBN_CLOSEUP eller en af de andre CBN_XXX

1 & 3: Du skal lave din app som en toolbar/controlbar og så dock'e den på desktop vinduet.

Jeg har lige kigget lidt på msdn, efter informationer om docking, men synes ikke rigtig jeg kan finde et ordenligt eksempel. Kan jeg få dig til at lave et? Hvis det altså ik er alt for besværligt :)

//Nick

Jeg ved ikke hvor besværligt det er, men jeg vil gøre et forsøg på at lave et eksempel. Ved ikke om det bliver færdig i dag.

Jeg ved ikke hvor besværligt det er, men jeg vil gøre et forsøg på at lave et eksempel. Ved ikke om det bliver færdig i dag.

Okay, bare iorden :) Så vil jeg da lige kigge lidt på min combobox.

//Nick

Jeg kan ikke få det til at virke :-(

Det er ikke noget problem at lave en toolbar der ligger i toppen af desktoppen, men jeg kan ikke få windows til at placere andre vinduer så de ikke dække over den.

Medmindre at jeg (eller en anden) får en god idé en af de første dage er projektet opgivet.

Jeg kan ikke få det til at virke :-(

Det er ikke noget problem at lave en toolbar der ligger i toppen af desktoppen, men jeg kan ikke få windows til at placere andre vinduer så de ikke dække over den.

Medmindre at jeg (eller en anden) får en god idé en af de første dage er projektet opgivet.

Oki, men tak for forsøget. Jeg kan ikke få dig til at poste den kode du har lavet, kan være jeg kan lære noget af den :)

Jeg har prøvet at lave en case funktion som fortæller hvad min combobox skal gøre, men den gør ingenting når jeg bruger den. Er der ikke en der lynhurtigt vil lave et eksempel, behøver ikke være ret dybdegående, skal bare vise hvordan man får den til at gøre det brugeren vælger.
//Nick

Jeg har ikke rigtigt noget der er værd at vise frem.

Jeg forstår ikke dit andet spørgsmål.

Jeg har ikke rigtigt noget der er værd at vise frem.

Jeg forstår ikke dit andet spørgsmål.

Sorry, gik lidt hurtigt med at skrive, det jeg sådan set spurgte var bare spørgsmål 2 igen, altså:

//Nick

<< < 12 > >>
t