Redirect?

Tags:    php

Jeg skal ha lidt hjælp med følgend.

Jeg sender en variabel $topicID fra side 1.php til side 2.php som en del at url'en.

På side 2.php bliver den variabel brugt til at bestemme hva der skal skrives ud på siden fra en database.
På side 2.php kan man rette, tilføje og slette de enmer som bliver udskrevet på baggrund af variablen $topicID.

Problemet ligger i at når man har udført en af de handlinger (rediger, tilføj eller slet) så forsvinder den variabel fra url'en, og man ryger derfor tilbage til en tom side, da der jo ikke er en variabel til at fortælle hvilket indhold der skal vises på siden.

Mit første forsøg på en løsning var at bruge header location, men det virker jo kun hvis det bliver skrevet ud som det første på siden, hvilket jeg ikke lige kan se hvordan jeg skal kunne få viklet ind i min kode, ja det virker på følgende måde.

<HTML>
<HEAD>
<TITLE></TITLE>
</HEAD>

<BODY text=#000000 bgColor=#eed9ad>

<?php

Php koden er inddelt i en række switch cases som bestemmer hva der bliver vist på siden.

?>

</BODY></HTML>

En anden mulig løsning ville være at sørge for at variablen ikke forsvant, men hvordan gør jeg det?

Lige nu modtager jeg den på følgende form, men hvis der er en bedre måde at sende/modtage den på, så...

http://www.side.dk/2.php?topicID=1

Et andet spørgsmål. Selv om jeg ikke sender variabler med, så bliver min url sådan her på siden efter at jeg har brugt enten (rediger, slet eller opret)

http://www.side.dk/2.php?=

Hvordan får jeg det væk?

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Men nu vil jeg så godt vide hvor smart det er at sende information med rundt på den måde. Nu tænker jeg ikke på sikkerheden, da det bare er til mit eget admin system, som i forvejen er sikret med htaccess, men mere på om det er "go programmering"

Ja... Det kommer an på hvilken information det er. Hvis det er mange informationer der er afhængige af hinanden, bør man kun sende en ting med og finde de andre ting ud fra fx en database. Hvis det er lange tekststykker, skal man nok heller ikke sende dem som variabler i en url. Men det er en god måde til at sende enkelte, korte informationer på, fx et id.

Du skal bare tilføje variablen til alle dine links. Nærmere kan jeg ikke komme det uden noget kode.

Du skal bare tilføje variablen til alle dine links. Nærmere kan jeg ikke komme det uden noget kode.

Det jeg gør når jeg ex tilføjer et emnerne er at trykke submit fra en form, som jeg så får til at køre følgende kode.

if ($add_content) {
$res = mysql_query ("INSERT INTO $dbTable_Content (topicID, header, text) VALUES('".$topic."','".$header."','".$text."')");
}

Det eneste der sker her er jo så bare at jeg smider lidt info i min database.
Er det muligt at tilføje noget mere her, som gør at variablen ryger med over?

Nu vi er ved det, så vil jeg også gerne vide om jeg her kan tilføje noget som ville få siden til at hoppe til en anden side.

Det er altså to spørgsmål, og ikke noget jeg vil ha til at køre sammen. Vil bare gerne lige vide det.

jeg kan som sagt ikke se din kode, så jeg ved ikke om det hjælper men prøv at sætte variablen ind i alle dine forms og links:

<form action="side.php?topicID=<?=$_GET[topicID];?>" method="post">

<form action="side.php" method="get"><input type="hidden" name="topicID" value="<?=$_GET[topicID];?>">

<a href="side.php?topicID=<?=$_GET[topicID];?>">

HEHE... Jeg var ellers igang med at skrive en længere forklaring på at jeg ikke kunne få det til at virke, da variablen bare var tom når jeg fik sendt den over, men ja jeg skulle finde noget kode for at forklare hvordan jeg sender den over, opdagede jeg et sted hvor jeg glemte at sende den med videre fra :-)

Så nu virker det.
Men nu vil jeg så godt vide hvor smart det er at sende information med rundt på den måde. Nu tænker jeg ikke på sikkerheden, da det bare er til mit eget admin system, som i forvejen er sikret med htaccess, men mere på om det er "go programmering"

Det er netop til at sende forskellige id til at holde styr på hvilke punkter man er inde under på siden og ud fra dem hente den information som skal vises fra en database, så det lyder jo ikke til at det er helt forkert den måde jeg bruger det på...

Thx for det hele... og nu har du da vist også fortjent dine point :-)

t