to databaser

Tags:    php

hej jeg har dette lille problem
jeg har to slet knapper. det første sletter news den ande skal slette komentarer men der er et lille problem da det er i en anden databse altså GX_komentarer hvad gør jeg ?
Fold kodeboks ind/udKode 

8 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
jeg har to slet knapper. det første sletter news den ande skal slette komentarer men der er et lille problem da det er i en anden databse altså GX_komentarer hvad gør jeg ?
Fold kodeboks ind/udKode 

Du conecter bare til den anden database, og gør det samme som du har gjort.
Men du kan også flytte GX_kommentarer, til den samme database som news ligger i.
Med Venlig Hilsen: CHadi
http://chadi.h4f.dk

[Redigeret d. 21/08-03 19:00:49 af CHadi]

Her har i mit script..
i slet 2 skal jeg bruge info her fra
mysql_query("SELECT * FROM GX_kommentarer ORDER BY id DESC LIMIT 10")
det er der mit problem ligger kan i hjælpe mig jeg har ikke rigtigt forstan på at lave en "extra" connect..
[pre]<?

function add_news() {

mysql_connect("xxxxxx", "XXXXXX", "XXXXXXX");

mysql_select_db("xxxxxxxx");

};

if(!empty($_POST[nyhed])){

add_news();

mysql_query("INSERT INTO GX_nyheder (emne, forfatter, nyhed, dato) VALUES ('$_POST[emne]','$_POST[forfatter]','$_POST[nyhed]',NOW())")or die("");

}

?>
<form method=post action="<?=$PHP_SELF?>">

<input onfocus="if(this.value=='Navn')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Navn';" type=text name=forfatter value=Forfatter size=22>

<input onfocus="if(this.value=='Titel')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Titel';" type=text name=emne value=Enme size=22>

<textarea name=nyhed rows=7 cols=23></textarea>

<input type=submit name=send value='Skriv nyhed!'>

</form>

<font size=2><?

add_news();

$query = mysql_query("SELECT * FROM GX_nyheder ORDER BY id DESC LIMIT 10") or die("");

while($row = mysql_fetch_array($query)) {

if($row[emne] !==""){

echo"<li>[<a href=slet.php?id=$row[id]>Slet</a>][<a href=sletk.php?nyhedsid=$row2[nyhedsid]>Slet All</a>] $row[emne]</li>";

}

}

?>[pre]

Hvis du laver en mysql close connection så burde du da kunne åbne en ny?

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --

du bruger bare

eller du kan flytte din tabel over i den første database

Fold kodeboks ind/udKode 

Selvom du har 2 tabeller er der vel stadigvæk tale om samme database... men jeg kan ikke forstå dit problem... prøv evt. om omformulere eller uddybe.

Her har i mit script..
i slet 2 skal jeg bruge info her fra
mysql_query("SELECT * FROM GX_kommentarer ORDER BY id DESC LIMIT 10")
det er der mit problem ligger kan i hjælpe mig jeg har ikke rigtigt forstan på at lave en "extra" connect..
[pre]<?

function add_news() {

mysql_connect("xxxxxx", "XXXXXX", "XXXXXXX");

};

if(!empty($_POST[nyhed])){

add_news();

mysql_query("INSERT INTO GX_nyheder (emne, forfatter, nyhed, dato) VALUES ('$_POST[emne]','$_POST[forfatter]','$_POST[nyhed]',NOW())")or die("");

}

?>
<form method=post action="<?=$PHP_SELF?>">

<input onfocus="if(this.value=='Navn')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Navn';" type=text name=forfatter value=Forfatter size=22><br>

<input onfocus="if(this.value=='Titel')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='Titel';" type=text name=emne value=Enme size=22><br>

<textarea name=nyhed rows=7 cols=23></textarea><br>

<input type=submit name=send value='Skriv nyhed!'><br>

</form>

<font size=2><?

add_news();

$query = mysql_query("SELECT * FROM GX_nyheder ORDER BY id DESC LIMIT 10") or die("");

while($row = mysql_fetch_array($query)) {

if($row[emne] !==""){

echo"<li>[<a href=slet.php?id=$row[id]>Slet</a>][<a href=sletk.php?nyhedsid=$row2[nyhedsid]>Slet All</a>] $row[emne]</li>";

}

}

?>[pre]

arrg så er du kommet til at lave en pre i slutningen af det du skrev.
well.
skriver lige igen, den crasher lige lidt på grund af den pre når man vil editere.

Du burde kunne åbne en ny connection hvis du lukker den gamle med mysql connection close eller hvad den hedder

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk

[Redigeret d. 21/08-03 20:33:48 af Christian Bekker .A]

arrg så er du kommet til at lave en pre i slutningen af det du skrev.
well.
skriver lige igen, den crasher lige lidt på grund af den pre når man vil editere.

Du burde kunne åbne en ny connection hvis du lukker den gamle med mysql connection close eller hvad den hedder

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.k-roy.h4f.dk

[Redigeret d. 21/08-03 20:33:48 af Christian Bekker .A]

//Barney @ GenerationX.dk
ja men ved ikke lige helt hvordan jeg starter en ny er ikke helt inde i php i nu men er på vej ;)

det var ikke lige det jeg skulle bruge men jeg har løst problemet

t