PHP feat. Javascript

Tags:    php

Hej

Jeg søger en der kan fortælle mig hvordan jeg laver en dropdownbox med data fra en MySQL-database.
Dette er nu engang ikke så svært. Det er mere svært, når jeg skal have lavet endnu en dropdownbox, hvis indhold er bestemt ud fra den første dropdownbox indhold.

Hvordan klarer jeg den?

Hilsen
Jacob

[Redigeret d. 14/08-03 08:17:13 af Jacob Pedersen]

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den 14-08-03 08:16 skrev Jacob Pedersen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Hej

Jeg søger en der kan fortælle mig hvordan jeg laver en dropdownbox med data fra en MySQL-database.
Dette er nu engang ikke så svært. Det er mere svært, når jeg skal have lavet endnu en dropdownbox, hvis indhold er bestemt ud fra den første dropdownbox indhold.

Hvordan klarer jeg den?

Hilsen
Jacob

-----------------------------------------------------------------------------

En løsning jeg umiddelbart ser er at lave to opslag til din database et hvor du henter data til den første drop downboks og derefter henter et datasæt mere fra din database der bruger oplysninger fra det frste opslag. Hvis du er ude efter at hvis man vælger en værdi i den ene drop down boks så ændres den anden drop down boks vil dette nok ikke hjælpe, så er det en der ved mere om Javascript end jeg gør. God fornøjelse :-)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Hej

Hvordan klarer jeg den?

Hilsen
Jacob

Du kan evt. lave følgende

<select onChange="if(this.selectedIndex != -1) document.location = 'index.php?value='+this.options[this.selectedIndex].value">
<option ....
</select>

Så reloades din php side når man vælger noget i den ene dropdown boks. Dermed kan du lave et nyt tabel opslag med denne værdi og dermed skabe dropdown boks nummer 2.

Umiddelbart vil jeg skyde på at det nok mere er et spørgsmål om Javascript og ikke PHP... Prøv evt. HTML/CSS foraet.

t