Vent på brugerinput

Tags:    php

Hej!

Jeg vil gerne eksekvere noget php-kode og dernæst vente på brugerinput inden resten af php-koden afvikles.

Dvs.:

kode...
kode...
kode...
Vent på brugerinput og fortsæt først når brugerinput er kommet.
kode...
kode...

Normalt afvikles al koden bare uden ophold. Jeg har tænkt over at lave noget i stil med while(brugerinput ikke kommet){sleep(1);}

Hvordan gør man det på en ordentlig måde?

På forhånd tak!

7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hay
Du kan gørew det på denne måde :

<?
if(strlen($test)!=0)
echo"Koden udføres";
else
echo"Koden udføres ikke";
?>

<FORM ACTION="index.php" METHOD="POST">
<INPUT TYPE="text" NAME="test">
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Send">
</FORM>

Du opretter en form og tjekker om brugeren har trykket på en knap eller skrevet i et tekstfelt som her.... METHOD kan sættes til POST eller GET. (POST så kan du se hvad der sendes af variabler i adresse linien, og det kan man ikke med GET)

Jeg vil gerne eksekvere noget php-kode og dernæst vente på brugerinput inden resten af php-koden afvikles.

Jeg tror ikke du skal bruge "sleep(1);", men der er jo altid mange måder så det kan godt være man kan lave det vhj denne på en eller anden måde... Jeg har selv benytted den methode jeg har beskrevet her.... Hvis jeg får tid kan du teste din kode på www.jsa.1go.dk

* Life is a dream in a programmers heaven *

Hej!

Dvs.:

kode...
kode...
kode...
Vent på brugerinput og fortsæt først når brugerinput er kommet.
kode...
kode...

Normalt afvikles al koden bare uden ophold. Jeg har tænkt over at lave noget i stil med while(brugerinput ikke kommet){sleep(1);}

Hvordan gør man det på en ordentlig måde?

På forhånd tak!

Eftersom PHP er et server-side scripting sprog og HTTP protokollen er stateless kan det ikke lade sig gøre på den måde du tænker...

Den eneste måde er at lave et opdelt script, som kontrollerer om en given ting er udfyldt... lidt i stil med det ovenstående indlæg.

Og lige en lille rettelse:
POST bliver sendt i headeren, og kan sendes ikke i URL'en - GET sendes i URL'en og kan dermed "ses"...

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

> POST bliver sendt i headeren, og kan sendes ikke i URL'en - GET sendes i URL'en og kan dermed "ses"...

Det betyder ikke noget om du bruger GET eller POST alle variabler kan sendes vhj URL`en....
adresse?var="noget"&var1="noget1"
eks.
www.index.php?test=1

GET og POST er bare om du kan se det der blver sendt i URL`en i din browser....

Janus

> POST bliver sendt i headeren, og kan sendes ikke i URL'en - GET sendes i URL'en og kan dermed "ses"...

Det betyder ikke noget om du bruger GET eller POST alle variabler kan sendes vhj URL`en....
adresse?var="noget"&var1="noget1"
eks.
www.index.php?test=1

GET og POST er bare om du kan se det der blver sendt i URL`en i din browser....

Janus

Rettelse POST informationer bliver sendt via. HTTP headeren og ikke URL'en...

Erik K. Aarslew-Jensen <- som jeg skrev tidligere :)

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

> Rettelse POST informationer bliver sendt via. HTTP headeren og ikke URL'en...
Ok tak. Det gælder måske ikke GET eller hvordan ???? forklar lige

sp ) HTTP headeren er det en del af en protokol eller noget andet ?

Jeg har flere gange skrevet til min php side på følgene methode. Altså at skrive f.eks. www.php.net?a=2

Er dette ikke en del af URL`en ? (Spørger fordi jeg ikke ved det, og troed det)

Hvis nej hvor slutter URL`en ? Jeg ved godt det bliver sendt vhj HTTP- protokollen.
Best Regaards
Janus S. Andersen

t