Hjælp med at Skralle en Php Kode og sætte den ind i en anden Php kode..

Tags:    php

<< < 123 > >>
Hej jeg har et lille problem med at skralle en php kode..jeg skal have skrelllet den ene kode
og bagefter skal jeg have samlet det i en anden kode hvergang jeg prøver ænder det med fejle

men vis der er en gæv gut/gutind der ude som som kunne finde på at hjælpe mig.
vil jeg blive meget glad da det skal værer færdig omkring 21 Aug. 2003 .
Her kommer så koderne..

Den her kode skal jeg kun bruge password og bruger + kryptonering
Fold kodeboks ind/udKode 

her er så den kode som jeg gerne vil have det smidt sammen med

Fold kodeboks ind/udKode 

På forhånd tak

//Barney Smaasten
//www.generationx.dk

[Redigeret d. 13/08-03 12:19:04 af Mark S. Johansen]

24 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det skal ikke laves med db connect men her er hvad der står

Fold kodeboks ind/udKode 

jer har ikke nogle fil der hedder DB.php ? så men der har du koden :-D håber det er noget så du kan hjælpe min ydeligerer

Drop den første kode og start fra bunden. Den er alt for indviklet til at kunne bruges.

Ok men er det noget du gider at hjælpe mig med eller må jeg selv sidde og svede over den :D.
grunden er jov det er til et login script og ændre jeg lidt i den kode kommer jeg til at ændre i det hele jov men det behøvede jeg ikke vis det var jeg fik lavet det sådan vis du forstår...

[Redigeret d. 13/08-03 15:20:23 af Mark S. Johansen]

der er et eller andet galdt her...
den skriver heletiden "brugernavn og password skal udfyldes"

hvorfor kan du se fejlen ????
[pre]
<?
if($kode == "090487"){

if($_GET[username]==""||$_GET[password]=="")die("brugernavn og password skal udfyldes!");

$db = mysql_connect("mysql.web10.dk", "XXXX", "XXXX");
mysql_select_db("gb2490", $db);

if(mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM GX_users WHERE username=$_GET[username]"))>0)die("der er allerede en der har valgt dette brugernavn!");

mysql_query("INSERT INTO GX_users (gx_nick, gx_name, gx_age, gx_city, gx_mail, gx_membertype, gx_msn, gx_icq, gx_internet, gx_map, gx_gun, gx_pistol, gx_quote, gx_pic, gx_cpu, gx_ram, gx_monitor, gx_hdd, gx_diaplay, gx_mouse, username, password)
VALUES ('$gx_nick', '$gx_name', '$gx_age', '$gx_city', '$gx_mail', '$gx_membertype', '$gx_msn', '$gx_icq', '$gx_internet', '$gx_map', '$gx_gun', '$gx_pistol', '$gx_quote', '$gx_pic','$gx_cpu','$gx_ram','$gx_monitor','$gx_hdd','$gx_display',, '$gx_mouse','$_GET[username]','".md5($_GET[password])."')");
echo "Medlemmet, '$gx_nick', er blevet oprettet!";

} else {
?>
<div align="center">
<form method="post" action="<? echo $php_self; ?>">
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#CCCCCC">
<tr>
<td width="90">Nick :</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_nick" size="20" value="Not available"></td>
<td width="108">Name</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_name" size="20" value="Not available"></td>
</tr>
<tr>
<td width="90">Age :</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_age" size="2" maxlength="2"></td>
<td width="108">City</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_city" size="20" value="Not available"></td>
</tr>
<tr>
<td width="90">E-mail :</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_mail" size="20" value="Not available"></td>
<td width="108">Member type</td>
<td width="25%"><select name="gx_membertype" size="1">
<option value="Clan leader / Webmaster">Clan leader / Webmaster</option>
<option value="Co Clan leader">Co Clan leader</option>
<option value="Member">Member</option>
<option value="Try" selected>Try</option>
</select></td>
</tr>
<tr>
<td width="90">MSN :</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_msn" size="20" value="Not available"></td>
<td width="108">ICQ</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_icq" size="20" value="Not available"></td>
</tr>
<tr>
<td width="90">Internet:</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_internet" size="20" value="Not available"></td>
<td width="108">Favorit map(s):</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_map" size="20" value="AS_ CS_ DE_"></td>
</tr>
<tr>
<td width="90">Favorit gun(s):</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_gun" size="20" value="Not available"></td>
<td width="108">Favorit pistol(s):</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_pistol" size="20" value="Not available"></td>
</tr>
<tr>
<td width="90">Quote:</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_quote" size="20" value="Not available"></td>
<td width="108">Cpu :</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_cpu" size="20" value="Not available"></td>
</tr>
<tr>
<td width="90">Ram :</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_ram" size="20" value="Not available"></td>
<td width="108">Monitor :</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_monitor" size="20" value="Not available"></td>
</tr>
<tr>
<td width="90">HDD :</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_hdd" size="20" value="Not available"></td>
<td width="108">Display adapter :</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_display" size="20" value="Not available"></td>
</tr>
<tr>
<td width="90">Mouse :</td>
<td width="25%"><input type="tekst" name="gx_mouse" size="20" value="Not available"></td>
<td width="108"></td>
<td width="25%"></td>
</tr>
<tr height="2">
<td colspan="4" height="2">
<hr noshade>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="90">Brugernavn:</td>
<td width="25%"><input name=username size="20"></td>
<td width="108">Password:</td>
<td width="25%"><input type=password name=password size="20"></td>
</tr>
</table>
Kodeord: <input type="password" name="kode" size="20">
<br>
<input type="submit" value="Opret" style="width: 60">
</form>
</div>
<?
}
?>[pre]

uuups. det skulle være $_POST i stedet for $_GET. Bare ret det alle steder hvor det står.

uuups. det skulle være $_POST i stedet for $_GET. Bare ret det alle steder hvor det står.

desværer den sætter det ikke ind i databasen hvordan kan det værer ??

hvordan ser din database ud? har du tilpasset den?

sådan ser den ud !
Fold kodeboks ind/udKode 

i din tabel hedder det username og password og i mit eksempel hedder det user og pass. ret det et af stederne.
PS. hvis jeg kan gætte mig til kolonnernes indhold ud fra navnene, vil jeg sige at det ikke ligner den mest optimale løsning i valg af kolonnetyper

jeg har rettet det i koden med den bliver ved hvordan kan det værer

<< < 123 > >>
t