mailfor fejl...

Tags:    php

Nu har jeg fået en mail form og rettet lidt op det data den skal sende... Men den bliver ved med at sende dette svar til mig når jeg loader siden:

Notice: Undefined variable: navn in C:\\Inetpub\\wwwroot\\tilmeld.php on line 46

Har siddet i 3 timer nu og rodet... plz, hvad er det den siger til mig?

- Pelle Racn

"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?"
"No Its (S)not"

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu har jeg fået en mail form og rettet lidt op det data den skal sende... Men den bliver ved med at sende dette svar til mig når jeg loader siden:

Notice: Undefined variable: navn in C:\\Inetpub\\wwwroot\\tilmeld.php on line 46

- Pelle Racn

"No Its (S)not"

Det den siger er at du i linie 46 bruger variablen $navn , men det er en variabel der ikke findes. Formentlig skal det bare rettes til det rigtige. Nærmere kan jeg ikke rigtig komme det uden at se koden.

/Andreas Møgelmose

----
Don\\'t take life too serious, you\\'ll never escape it alive anyway.

- Pelle Racn

"No Its (S)not"

Den advarer om en variabel som muligvis ikke er erklæret...

Det er kun en advarsel, som kan slås fra hvis du ønsker det.

jeg kan se at variablen $navn får sin tekst fra "name='navn' "

nej. $navn skal rettes til $_POST[navn]

Okay i får lige lidt af koden her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg kan ikke se nogle fejl i den kode, jeg kan se at variablen $navn får sin tekst fra "name='navn' ", det er det jeg ikke forstår en brik af!

- Pelle Ravn

[Redigeret d. 01/08-03 01:55:24 af Pelle Ravn]

[Redigeret d. 01/08-03 01:55:34 af Pelle Ravn]

Jeg har lige snakket med en ven, og han sagde noget med Jmail og Qmail og en masse andet... Hvad er det? Og skal man bruge det for at kunne køre det?

\\"Is It Water There Comes Out Of Your Nose?\\"
\\"No Its (S)not\\"

Jeg har lige snakket med en ven, og han sagde noget med Jmail og Qmail og en masse andet... Hvad er det? Og skal man bruge det for at kunne køre det?

\\"No Its (S)not\\"

Jmail og Qmail er ASP... har intet at gøre med PHP

Man behøver ikke nødvendigvis at ændre det til $_POST[navn], hvis man har sat auto_gloabals til... men hvis du vil undgå advarslen er du nødsaget til at skrive $_POST[navn] istedet for $navn

Man behøver ikke nødvendigvis at ændre det til $_POST[navn], hvis man har sat auto_gloabals til... men hvis du vil undgå advarslen er du nødsaget til at skrive $_POST[navn] istedet for $navn

okay fair nok! Jeg roder lidt med det! :)
\\"No Its (S)not\\"

okay fair nok! Jeg roder lidt med det! :)
\\"No Its (S)not\\"

hvis du ikke har aktiveriet REGISTER_GLOBALS i din php.ini skal du prube $_POST, $_GET etc.

og hvis du får fejlen igen er det fordi at du har sat error_reporting(E_ALL) et sted i din kode eller i din PHP ini fil, du kan finde informationer på PHP.net om hvordan du slår det fra

~ Steffen

\\"Nerd\\" is a word only used by those who can\\'t pronounce \\"Intellectual\\"
----------------------- EOF ----------------------

t