Afvikiling af PHP script i HTML dokuement

Tags:    php

Mojn,

Jeg sidder og tumler lidt med noget html og php. Jeg har fået lavet mig et (syntes jeg selv) udemærket hjemmeside design i HTML/CSS, men der mangler noget funktionalitet - og det har jeg
besluttet skal være i PHP.

Jeg har fundet mig et par starter hæfter til PHP og læst diverse begynder guides på nettet - fint nok, men umiddelbart vil de alle have mig til at oprette en fil med .php extension - ka´ jeg ikke bare bruge mit eksisterende HTML/CSS og så afvikle noget PHP kode som en slags script der hvor jeg nu ønsker det. (F.eks. til login mv.)???

Pft.

/E100

2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mojn,

Jeg sidder og tumler lidt med noget html og php. Jeg har fået lavet mig et (syntes jeg selv) udemærket hjemmeside design i HTML/CSS, men der mangler noget funktionalitet - og det har jeg

Jeg har fundet mig et par starter hæfter til PHP og læst diverse begynder guides på nettet - fint nok, men umiddelbart vil de alle have mig til at oprette en fil med .php extension - ka´ jeg ikke bare bruge mit eksisterende HTML/CSS og så afvikle noget PHP kode som en slags script der hvor jeg nu ønsker det. (F.eks. til login mv.)???

Pft.

/E100

Hvis du vil lave login system, kan du jo bare lave designet i et html document,
f.eks
Fold kodeboks ind/udKode 

så ka du lave PHP koden i "EtEllerAndet.php"
osv.
Er det det du mener ?

Mojn,

Pft.

/E100

jo da der er er et hav af muligheder hvis nu du har den hjemmeside her

fil navn index.htm
<html><head>
<title>test</title>
</head><body>
<p>hejsa det er en test</p>
</body></html>

hvis du så har dit script her

script.php
<?php
echo "<H1>HEJ VERDEN!</H1>"; ?>

så kan du indclude det lige som frames i html det gør du sådan her

<html><head>
<title>test</title>
</head><body>
<p>hejsa det er en test</p>
<?php include ("script.php"); ?>
</body></html>

MEN husk så skal du ikke kalde filen for index.htm men du skal kalde den index.php på den måde kan du få dit html til php

hvis du ikke forstår en skid af det her syntes jeg at du skal læse disse artikler

1. http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=57&techid=6 denne forklare dig lidt bedre det jeg snakker om

2. http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=87&techid=6 dette er et meget godt login system med session det betyder at det er godt sikret skulle jeg mene :)

god fornøjelese

hvis der er noget kan du kontakte mig på msn the_lund@hotmail.com

http://www.lommeuld.dk

t