Spørgsmål 1:
Jeg har en side hvor der kun må være 1 bruger inde og rette ad gangen! Det er nemlig en tekst som brugeren kan rette, og hvis der er 2 der retter samtidigt vil der opstå problemmer (Lad være med at tænke mere over det)...
Så derfor ville jeg sætte en "global variable" der tjekker om der er en anden bruger inde på siden... Og hvis der ikke er skal man få adgang til dokumentet...
Spørgsmål 2:
Der er lige en ting mere nu når jeg er igang (Bare rolig, det handler om det samme). Der er jo mange dokumenter så jeg gider ikke oprette et html-dokument til dem alle så jeg har tænkt mig at lave en mappe med alle filerne i txt format og så via en en php fil vise det dokument vil redigere... Det ved jeg godt hvordan jeg skal lave, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg åbner en fil til redigering og hvordan jeg gemmer den igen...
1. Lav en tabel i en database fx. med kolonnen editing som den eneste. Når en af dine brugere logger ind tilføjer du fx. "yes" til den kolonne. Når brugeren så logger ud igen sletter du den række. Så skal du bare have din login form til at tjekke om der ligger noget i den tabel (kan også laves med txt-fil efter samme princip).
2. Kig på
http://dk.php.net/fopen/Andreas Møgelmose
----
Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway.