funktioner i seperat fil

Tags:    php

User
Bruger #884 @ 09.07.03 17:38
Hej

Jeg har en fil A og en fil B. I B er der en funktion loga( $ip, $action ){........} der skal bruges i A. Derfor har jeg i A en require("B.php"); og derefter prøver jeg at bruge funktionen. Men jeg får hele tiden fejl på at den laver call to undefined function loga(). Er dette ikke måden at inkluder filen på?? undrer mig den ikke kan se den.

Du kan prøve include(din_fil);
-AH

Hej

Jeg har en fil A og en fil B. I B er der en funktion loga( $ip, $action ){........} der skal bruges i A. Derfor har jeg i A en require("B.php"); og derefter prøver jeg at bruge funktionen. Men jeg får hele tiden fejl på at den laver call to undefined function loga(). Er dette ikke måden at inkluder filen på?? undrer mig den ikke kan se den.

Det er den rigtige måde, men er du sikker på stien til din fil (b.php) ? OG husker du at bruge loga("10.0.0.1", "hop"); ?

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

[Redigeret d. 09/07-03 19:32:51 af Jimmi Westerberg]

Som nævnt:
1) tjek, at det er den rigtige sti! Det er sikkert her, at problemer ligger. Hvis filerne er i samme mappe, så skal du bare skrive require("b.php") - husk også .php/.php4 - altså filekstentionen.
2) prøv bagefter at tjekke, om funktionen er erklæret med denne funktion: function_exists(string function_name) - eks:
Fold kodeboks ind/udKode 
mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

t