Maliform problem

Tags:    php

Jeg har et problem med min kontaktside, jeg kan ikke få den til at sende e-mails.
Jeg tror, at fejlen ligger der, hvor jeg sender mailen,
Fold kodeboks ind/udKode 

for når jeg trykker på send, får jeg selvfølgelig fejlen: "der er sket en fejl!".

Hvis det skulle blive nødvendigt, så kan i også lige få lov til at se hele min kode.
Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg håber virkelig, at i kan finde ud af hvad der er galt med skidtet.

[Verden er hvad du gør den til!]

9 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Uden at have læst det hele:

mail( ->"<- "bixi@bixi.dk", $subject, $text, "From: ".$email)

du mangler et ".

Har du prøvet at sætte $email inden for "": "from: $email"... ikke at det burde gøre nogen forskel... :o)

prøv eventuelt at tilføje den så berømte 5. parameter:
mail( "bixi@bixi.dk", "$subject", $text, "From: $name <$email>", "-fbixi@bixi.dk" );

Håber det kan hjælpe....

[Redigeret d. 02/07-03 18:57:31 af jakob brynitz]

Prøv at slette det med "or die"... Se om der kommer en fejl. Det kan godt være at den er skjult og at du skal se i html-koden for at se den. Er der valgt en smtp-server i php.ini?

hvis i ønsker at se et live eksempel kan i se det på http://www.bixi.dk/kontakt/

jeg er selv ret ny i PHP men kunne du ikke lave formen på en side og så når der bliver trykket "send" sende videre til en ny side hvor den sender mailen? jeg ville synes at det er en del lettere.

kunne du ikke lave formen på en side og så når der bliver trykket "send" sende videre til en ny side hvor den sender mailen?

Jo det kunne jeg nok godt men jeg tror ikke at det vil løse mit problem da jeg ikke får nogle fejl hvis jeg undlader at skrive
Fold kodeboks ind/udKode 

efter mail() funktionen

Uden at have læst det hele:

mail( ->"<- "bixi@bixi.dk", $subject, $text, "From: ".$email)

du mangler et ".

ved det godt :) det er da jeg satte det ind i kodeboksen at mit " blev lavet om til "

prøv eventuelt at tilføje den så berømte 5. parameter:
mail( "bixi@bixi.dk", "$subject", $text, "From: $name <$email>", "-fbixi@bixi.dk" );

Håber det kan hjælpe....

Kan du uddybe den 5. parameter, den har jeg aldrig hørt om før.

læs mere her: http://dk.php.net/manual/en/ref.mail.php

Kort fortalt handler det op om at nogle ISP ikke vil sende/modtage mails vedmindre denne 'femte parameter' er sat....

t