Tildele en variabel en værdi, ved tryk på et link ?

Tags:    php

Er der nogen der kan hjælpe mig. Er pænt rusten til Php.
Jeg har en php fil som finder data omkring en counter-strike server. I starten af denne fil, får $ipserver og $serverport. Tildelt en værdi. Hvordan gør man sådan at når man på en anden alm. html side, trykker på et link eks. <a href="server.php">Tryk her</a>, så tildeler den de 2 variabler en værdi, alt efter hvilken link man trykker på. Så man får info fra den server man vælger, kan dette lade sig gøre ?

Spørgsmål 2 :

Regner så med man skal have lavet en if eller switch sætning i starten, som så ser at der foreksempel er trykket på tredje link, så skal ipserver og serverport, være x og x... ? Har jeg ret i det er sådan man kan gøre ?

Håber i kan Hjælpe.

Har ikke svar på alt, men tror det... 8)

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er der nogen der kan hjælpe mig. Er pænt rusten til Php.
Jeg har en php fil som finder data omkring en counter-strike server. I starten af denne fil, får $ipserver og $serverport. Tildelt en værdi. Hvordan gør man sådan at når man på en anden alm. html side, trykker på et link eks. <a href="server.php">Tryk her</a>, så tildeler den de 2 variabler en værdi, alt efter hvilken link man trykker på. Så man får info fra den server man vælger, kan dette lade sig gøre ?

Spørgsmål 2 :

Regner så med man skal have lavet en if eller switch sætning i starten, som så ser at der foreksempel er trykket på tredje link, så skal ipserver og serverport, være x og x... ? Har jeg ret i det er sådan man kan gøre ?

Håber i kan Hjælpe.

Har ikke svar på alt, men tror det... 8)

For at sende en server igennem dit "tag", kan du bruge følgende linje til at lave dit link:

<a href="server.php?serverid=1">tryk her</a>
<a href="server.php?serverid=2">tryk her</a>
<a href="server.php?serverid=3">tryk her</a>
osv...

Når du så skal fange dem igen, skal du bruge php kommandoen $_GET['variabel navn'], og vælge hvad der skal vises. Dette kan gøres på følgende måde:

Fold kodeboks ind/udKode 

Håber du kan bruge det...

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

Hvis jeg forstår dig ret, kan du bruge noget lignende dette
<?php
$csID = $_GET['csID'];
?>

Du laver så dine links som følger:
<a href=test.php?csID=CS_server1> Link1 </a>

Du skal så nok bruge <a href=testphp?ip&port> server1 </a> Og så er det jo bare at sætte ekstra _GET inde i scriptet.

Hej Jimmi.

Det var lige hvad jeg kunne bruge, tak skal du have. Har stadig nogle ting der skal laves endnu. Og så har jeg et problem, nu hvor den nye funktion er sat iværk .....

Har du lyst til at hjælpe her også.

Den første server på listen, virker som den skal. Server info kommer og der kommer en liste over spillere på serveren. Men når jeg vælger nr. 2 på listen, så kommer der kun server info. Ikke nogle spillere selv om der er spillere på serveren. Tror du, du kan hjælpe mig med det ???

Når fejlen er blevet lavet, så skal den sidste ting tilføjes listen. En søge funktion. Se der er jeg hel væk. Søge funktionen skal kunne søge på alle serverene på listen og finde ud af om den pågældende spiller som man søger efter, spiller på en af serverene på listen.... Tror du det kan lade sig gøre ???

Med Venlig Hilsen

Jesper.

Ps. Du har allerede gjort rigeligt, men man kan jo altid håbe på du har tid og lyst til at hjælpe en som mig.... På forhånd tak skal du have.

Her er koden :
Fold kodeboks ind/udKode 

Håber det er forståligt. 8)

t