Vise et billede når brugeren har læst tråden

Tags:    php

Jeg har lavet et forum på www.newdawn.dk og der ville jeg gerne have den til at vise fx et grønt flag hvis brugeren har læst tråden. Hvordan kan jeg gøre det?

En anden ting er at jeg gerne vil have en sti, ligesom på eksperten der viser hvor man er på siden. Fx Eksperten - programmering - PHP osv...

Håber i kan hjælpe.

Mangler du en hjemmeside ?
vistit www.tewo.dk

[Redigeret d. 28/06-03 10:51:27 af SlowHand]

4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Brug cookies...

-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

Du kan fx lave en tabel med to kolonner: bruger og tråd. Hvis man skal være logget ind for at se hvilke man har læst og ikke læst, kan bruger være et brugernavn. Ellers kan bruger være et id fra en cookie. Kolonnen tråd skal så indeholde trådens id. man kan tjekke om en tråd er læst ved at finde ud af om der er nogle rækker hvor både bruger og tråd passer. Når en bruger læser en tråd, som han/hun ikke har læst skal der indsættes en række i tabellen med brugerens og trådens id.

Du kan bruge cookies, eller hvis man skal være logget ind for at læse, kan du gemme hvem der har læst hvilke tråde i en mysql tabel

Men hvordan kan jeg bruge cookies? Skal jeg så ikke lave en cookie for hver eneste tråd?
Det kan jo blive sygt mange, eller er der en lettere metode som jeg ikke lige kan komme på?
Mangler du en hjemmeside ?
vistit www.tewo.dk

t