Admin online

Tags:    php

Kære en eller anden!
Er der ikke en eller anden der gider hjælpe mig med at lave en tæller til mit admin system.

Det skal virke sådan at når jeg logger ind, bliver en tabel plusset med en og udskrevet med det samme og når jeg logger ud bliver den minusset med en. Jeg har naturligvis prøvet selv, men der sker det at den først tager det gamle indhold og udskriver det (= 0) og bagefter plusser det. Så næste gang man logger ind kommer det første resultat :(.

Hvis det var lidt for forvirrende så kontakt mig på mailen. PLEASE I NEED HELP!!!!

//Xyber
(Vil gerne give mere en kan ikke forhøje det :))

[Redigeret d. 20/06-03 22:34:53 af Xyber]

5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
1: byt om på dine queries så du får antallet af online EFTER at du har lagt en til
2: hedder tabellen online_admins eller online ?
3: Hvis det ikke virker, så prøv at sætte echo mysql_error(); bag ved hver af dine queries

Det med online user, vil jeg nok benytte Jimmy Westerbergs fremragende online php kode, et direkte link til filen

http://www.westsworld.dk/filer/download.php?id=1

Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren.

[Redigeret d. 20/06-03 23:08:06 af Jan L]

man kan ikke "plusse en tabel med en"

kunne du fx skrive noget sql-kode du bruger?

man kan ikke "plusse en tabel med en"

kunne du fx skrive noget sql-kode du bruger?

Nej ok hvis man vil være perfekt vil jeg skrive det om: Jeg har en tabel, online_admins, hvis value er 0. Og jeg vil så have at når jeg logger ind via login.php så plusser den samtidig værdigen af online_admins med en. min kode ser sådan ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

Dette gør det at den henter den originale værdi = 0 og udskriver den, for så tilsidst at plusse med en. Præcis samme gælder den der fjerne værdien igen (logout.php) :( hvad gør jeg ??

//Xyber

1: byt om på dine queries så du får antallet af online EFTER at du har lagt en til
2: hedder tabellen online_admins eller online ?
3: Hvis det ikke virker, så prøv at sætte echo mysql_error(); bag ved hver af dine queries

Tak skal du have det virkede TAK

//Xyber

t