Hente info fra DB

Tags:    php

jeg er ved at lave et clanwar system og jeg vil lave en oversigt over hvor mange clanwars der er blevet spillet alså en der viser det samlede antal kampe. men hvordan kan jeg få PHP til at vise hvor mange kampe der samlet er i databasen?

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den 15-06-03 21:44 skrev Steffen Pedersen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
jeg er ved at lave et clanwar system og jeg vil lave en oversigt over hvor mange clanwars der er blevet spillet alså en der viser det samlede antal kampe. men hvordan kan jeg få PHP til at vise hvor mange kampe der samlet er i databasen?
-----------------------------------------------------------------------------

Ved at tage max(kamp_ID). Det forudsætter selvfølgelig at du har valgt at bruge f.eks. kamp_ID som primærnøgle til dine stats i databasen.

---------------------------------------------------------------------------
$result_wo_index = mysql_db_query("databasenavn", "select count(*) from tabel");

$row1 = mysql_fetch_row($result_wo_index);

$row1[0] = alle tråde i db.

Jonny Højdam

Jeg er ikke helt sikker men:
Fold kodeboks ind/udKode 

det løser vist ikke helt mit problem da jeg gerne vil kunne lave det samme trick med vundne og tabte kampe alså at den kan vise hvor mange vundne og hvor mange tabte kampe der er.

hmm hvad ændrer jeg så for at den henter fx vundne kampe?

t