Simpelt ROT13 program.

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Hej udviklere!

Jeg har fundet en lille C kode der kan dekryptere tekstfiler der er "kodet" med ROT-13, på Google:
http://www.ja6.com/school_code_and_files/c_c++/rot13.c

(Hvis ikke i ved hvad ROT-13 er, så kig her:
http://www.edoceo.com/utilis/rot13.php)

Er der en der kan lave en kode, eller ændre lidt på den der kode eller noget, så man får mulighed for at skrive tekst som input når man starter filen, og så vil den oversatte tekst vise sig, og programmet vil pause, så man skal trykke på en tast for at afslutte det, hvis i forstår? jeg er ikke selv så meget inde i det der C++ gejl :)

Når man skriver noget der skal krypteres/dekrypteres, går det vel begge veje. Når man fx skriver "hehe" bliver det til "urur". og når man så prøver med "urur" bliver det til "hehe"? Eller har jeg misforstået det?

Eksempel på hvad jeg forstiller mig:

Fold kodeboks ind/udKode 

Altså:

Fold kodeboks ind/udKode 

VEd godt jeg har en evne til at gøre ting besværlige at forstå men....håber det kan lade sig gøre. Vil gerne give flere points, bare sig til!

[Redigeret d. 19/11-04 18:00:33 af Grille]

11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Men prøv engang at skriv D, bare "D" i den, og tryk enter og se hvad der sker.... hvordan retter man det?

må indrømme jeg ikke kan se fejlen, for her virker det upåklageligt også med "D":p.

Her bliver D til QR, men jeg kan prøve med en anden compiler... tak for hjælpen! Smid lige et svar.

[Redigeret d. 20/11-04 10:48:04 af Grille]

ingen årsag...det kan nu godt irritere mig noget med "D" bliver til "QR"...
Mvh Caramon

Hej udviklere!

Jeg har fundet en lille C kode der kan dekryptere tekstfiler der er "kodet" med ROT-13, på Google:
http://www.ja6.com/school_code_and_files/c_c++/rot13.c

(Hvis ikke i ved hvad ROT-13 er, så kig her:
http://www.edoceo.com/utilis/rot13.php)

Er der en der kan lave en kode, eller ændre lidt på den der kode eller noget, så man får mulighed for at skrive tekst som input når man starter filen, og så vil den oversatte tekst vise sig, og programmet vil pause, så man skal trykke på en tast for at afslutte det, hvis i forstår? jeg er ikke selv så meget inde i det der C++ gejl :)

Når man skriver noget der skal krypteres/dekrypteres, går det vel begge veje. Når man fx skriver "hehe" bliver det til "urur". og når man så prøver med "urur" bliver det til "hehe"? Eller har jeg misforstået det?

Eksempel på hvad jeg forstiller mig:

Fold kodeboks ind/udKode 

Altså:

Fold kodeboks ind/udKode 

VEd godt jeg har en evne til at gøre ting besværlige at forstå men....håber det kan lade sig gøre. Vil gerne give flere points, bare sig til!

jo det kan man godt ... men har ikke forstået, skal det output stadig udskrives til en fil, eller kun til skærmen, følgende forusætter det sidste var meningen

Fold kodeboks ind/udKode 

SKulle mene dette burde virke, men har ikke tid til at checke det efter....Det duer forøvrigt kun med store bogstaver og højst tusind karakterer, men det burde ikke være så svært at rette til så det kan tage flere.

Mvh Caramon

[Redigeret d. 19/11-04 19:40:12 af Caramon]

Hov, forøvrigt kan du ikke bruge [space] men skal sætte et karakter ind som ikke kan blive krypteret (med fordel kan bruges underscore [ _ ]

Mvh Caramon

Desværre..den virkede ikke :(

damn...hvad compiler bruger du, for da jeg checkede før (har nemlig tid nu) virkede den da fint

prøv denne istedet

Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh Caramon

prøv denne istedet

Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh Caramon

samme fejl....
Linie 46 ved "void main () {": `main' must return `int'

Jeg bruger mingw

prøv denne istedet

Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh Caramon

samme fejl....

Jeg bruger mingw

ok...så istedet for
Fold kodeboks ind/udKode 

så lav det til
Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh Caramon

P.S. håber det hjælper, for det er min eneste ide so far...

prøv denne istedet

Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh Caramon

samme fejl....

Jeg bruger mingw

ok...så istedet for
Fold kodeboks ind/udKode 

så lav det til
Fold kodeboks ind/udKode 

Mvh Caramon

P.S. håber det hjælper, for det er min eneste ide so far...

hmm..det virker delvist.. Det ville være meget rart at den bare lod bogstaverne være som de er men.. det spørger jeg bare nogle andre om.

Men prøv engang at skriv D, bare "D" i den, og tryk enter og se hvad der sker.... hvordan retter man det?

må indrømme jeg ikke kan se fejlen, for her virker det upåklageligt også med "D":p.

<< < 12 > >>
t