PHP chat helt fra bunden

Tags:    php

Hejsa allesammen jeg vil høre om der var nogen der kunne fortælle mig hvordan man laver en chat helt fra bunden evt. give nogle links hvor man kan få nyttige informationer til at bygge det rigtigt op. chatten skal bygges i php og skal samarbejde med Mysql. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig på vej :-)
//~Bluedrop~ www.appololight.dk

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
er det ligetil at komme igang med? kræver det også en brugersystem, jeg vil gerne have så man skal have et brugernavn for at komme på chatten.

Jeg har tidligere lavet en chat som virkede fint nok. (det gør den dog ikke mere da jeg lavede den med register globals on) Du er velkommen til at smugkigge lidt på dens opbygning. ( http://www.websteps.dk/sourcecodes.php?id=16&action=hent )

Hvis du vil have en chat med brugerlogind, så er du først nød til at lave et loginsystem og derefter en chat. (Som selvfølgelig hele tiden checker om man er logget ind)

Held og lykke :)

[Verden er hvad du gør den til!]

Hejsa allesammen jeg vil høre om der var nogen der kunne fortælle mig hvordan man laver en chat helt fra bunden evt. give nogle links hvor man kan få nyttige informationer til at bygge det rigtigt op. chatten skal bygges i php og skal samarbejde med Mysql. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig på vej :-)

Vis du bruger lidt JavaScript burde du kunne. Jeg har desværre ikke nogle informationer
lige i øjeblikket ud over at jeg vil anbefale dig at lære en MASSE og JavaScript og
PHP.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

jeg foreslår at du starter med at lave to frames et til tekst som opdateres med få sekunders mellemrum
hvorpå du henter beskerne ud fra din MySQL database og i den anden frame kan man så skrive beskederne

Hvis den skulle laves i asp, ville jeg anbefale at du brugte noget som hedder en Application. Dette er en "global" session som alle brugere deler. vha. denne session, kan man så appende beskeder til og derefter lade alle se hvad der står i den. (fremvise den).

Kan man ikke lave noget ligende i PHP? Det ville jo være mere optimalt end at man skal hive data ud fra en database hvert 2 sekund...
Serveren bliver simpelthen overbelastet hvis der er flere end dig, der beslutter at gøre det samme som dig.

Ellers ville jeg anbefale noget java eller javascript. Alt andet end at skulle hive data ud fra databasen hele tiden. Databasen så langsom i forhold til så meget andet...

Bare en tanke
-------------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg
http://www.westsworld.dk

har i så nogle links til informationer om Javascript?? eller forslag til bøger?

~BlueDrop~ www.appololight.dk

har i så nogle links til informationer om Javascript?? eller forslag til bøger?

~BlueDrop~ www.appololight.dk

http://hotwired.lycos.com/webmonkey/programming/javascript/tutorials/tutorial1.html

Den er godt nok på engelsk, men har selv lært en _masse_ der. Håber du kan bruge det :)

---
Hilsen Anders

jeg foreslår at du starter med at lave to frames et til tekst som opdateres med få sekunders mellemrum
hvorpå du henter beskerne ud fra din MySQL database og i den anden frame kan man så skrive beskederne

Hejsa Jonas, ved du hvordan man kommer igang med det?? kræver det en slags session eller er det ligetil at komme igang med? kræver det også en brugersystem, jeg vil gerne have så man skal have et brugernavn for at komme på chatten.

Har i ikke andre links om php og hvordan man opbygger funktioner og bruger dem på sin side??

t