Jeg vil så ikke sige at det er et problem, at folk kan skifte ip adresse. Så længe logningen af ip'en ikke er 4 timer. (nok heller ikke mange der sidder på en hjemmeside så længe...).
Jeg har også selv samme problem, da jeg f.eks. ikke kan finde ud af hvor mange personer der er inde på min hjemmeside fra den skole jeg går på. Grunden til dette er jo, at de alle har den "samme" udgående ip-adresse, hvilket betyder at scriptet ikke kan virke der.
Så, løsningen ville jo være, hvis man uden brug af cookies kan løse dette problem. Dvs. at der skal findes en måde at læse ip-adressen fra det interne netværk. Dette ville imidlertidigt føre til brug på sikkerheden og ikke være skide smart.
Jeg har derimod set et script inde på en anden side, som tæller antallet af sessioner, som ligger i din session_save_path(). Dette script kan bruges, da det udfra antallet af sessioner (og hvilke der er nye nok til at være på din online liste) viser antallet af online personer. Problemet med scriptet er, at man ikke har nogen mulighed at se hvem det er der er online. Hvis man f.eks. skal bruge ip-adresserne til et eller andet, kan man ikke dette da de ikke logges i dette script. Men ellers fungere scriptet fint nok.
Her er der lige et link til det:
http://www.devarticles.com/art/1/215Bemærk dog at siden er på engelsk...
---------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg