ang. MySQL : Hjælp lige her..

Tags:    php

aabnmysql();

$profilinfo = mysql_query("SELECT brugernavn, fornavn, efternavn, foedselsdato, e-mail, hjemmeside, profil, ip, profil_vist, koen, sprog, gange_online, billede, status, sidst_online, opret_dato, wnp, aktiveret, nyhedsbrev, id FROM community WHERE (brugernavn = '".$_SESSION['brugernavn']."')");

echo $profilinfo['fornavn'];

lukmysql();
?>

Jeg er sikkert hel gal på den.. den udskriver ihvertfald ik noget..
Hjælp mig lige, please :-\\ Altså.. den skal udskrive fornavnet af den bruger man er logget ind med...

[Redigeret d. 08/06-03 11:44:19 af Thomas (TAJ)]

[Redigeret d. 08/06-03 11:44:34 af Thomas (TAJ)]

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
aabnmysql();

$profilinfo = mysql_query("SELECT brugernavn, fornavn, efternavn, foedselsdato, e-mail, hjemmeside, profil, ip, profil_vist, koen, sprog, gange_online, billede, status, sidst_online, opret_dato, wnp, aktiveret, nyhedsbrev, id FROM community WHERE (brugernavn = '".$_SESSION['brugernavn']."')");

lukmysql();
?>

Hjælp mig lige, please :-\\ Altså.. den skal udskrive fornavnet af den bruger man er logget ind med..

$profilinfo er blot et mysql result- prøv dette:
$profilinfo = mysql_fetch_assoc($profilinfo);
Det er slamkode, men burde virke

Mvh,

Thomas Nielsen

aabnmysql();

lukmysql();
?>

Hjælp mig lige, please :-\\ Altså.. den skal udskrive fornavnet af den bruger man er logget ind med..
$profilinfo er blot et mysql result- prøv dette:
Det er slamkode, men burde virke

Mvh,

Thomas Nielsen

<?php

aabnmysql();

lukmysql();
?>

- nu ser koden sådan ud.. sku der være noget galt ?

Jeg kom lige i tanke om at det sikkert er pga. kolonnen e-mail. mySQl vil vist ikke have bindestrenger i kolonnenavne, så hvis du fjerner den i koden og databasen skulle koden virke :)
beklager jeg var lidt hurtigt ude først

Mvh,

Thomas Nielsen

Jeg kom lige i tanke om at det sikkert er pga. kolonnen e-mail. mySQl vil vist ikke have bindestrenger i kolonnenavne, så hvis du fjerner den i koden og databasen skulle koden virke :)
beklager jeg var lidt hurtigt ude først

Mvh,

Thomas Nielsen

der skal `` rundt om navnet hvis der er bindestreger i det (eller også er det ´´)

t