uploade MySQL??

Tags:    php

Hvordan gemmer man en evt. MySQL fil/database så jeg kan uploade det på en webserver? Jeg spørger ikke om hvordan man gør det uden at være online, dvs localhost eller 127.0.0.1 sammen med Apache og PHP, men hvordan man uploader det på en side. Er det bare en del af et php script ?? Er meget forvirret! Jeg har MySQL installeret men er det nødvendigt hvis hvis ftp serveren godt kan bruge MySQL? Jeg kan ikke gemme selve MySQL scriptet, eller er det bare en del af et MySQL script ???

[Redigeret d. 27/05-03 17:47:28 af Khalus]

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvordan gemmer man en evt. MySQL fil/database så jeg kan uploade det på en webserver? Jeg spørger ikke om hvordan man gør det uden at være online, dvs localhost eller 127.0.0.1 sammen med Apache og PHP, men hvordan man uploader det på en side. Er det bare en del af et php script ?? Er meget forvirret!!!

phpcoder.dk har en god artikel om dette: http://www.phpcoder.dk/artikel.php?mode=vis&id=8

Mvh
Kaare

Du skal lave en php-fil på din webserver, som kan oprette databasen, og så skal du upload denne fil.

Hvis du vil kopiere en database fra din egen computer til en webserver, så kan phpmyadmin lave en sql-sætning der vil lave præcis den tabel, der er på din egen computer. Vælg databasen > tebellen >"Export" > "Strukturen og data"

Du kan i de fleste tilfælde ikke kopiere filerne da du ikke har ftp-adgang til den mappe hvor de ligger i.

Hvordan gemmer man en evt. MySQL fil/database så jeg kan uploade det på en webserver? Jeg spørger ikke om hvordan man gør det uden at være online, dvs localhost eller 127.0.0.1 sammen med Apache og PHP, men hvordan man uploader det på en side. Er det bare en del af et php script ?? Er meget forvirret! Jeg har MySQL installeret men er det nødvendigt hvis hvis ftp serveren godt kan bruge MySQL? Jeg kan ikke gemme selve MySQL scriptet, eller er det i et php script ?? Er som sagt meget forvirret!!

t