Sortering af resultat fra MySQL

Tags:    php

Hejsa,

Jeg har fundet ud aaf at sortere mine resultater efter forskellige kriterier, men er det muligt at lave et mellemrum i en tabel (output) når der kommet et nyt navn?

Eks:

Man har en vareoversigt, med forskellige mærker samt modeller. Jeg laver en søgning i MySQL på producent. Er det muligt at lave et mellemrum når der kommer en ny producent, så det bliver mere overskueligt. Eller skal man lave en seperat søgning på hver enkel producent, og på denne måde opdele resultaterne?

------------------------------
xxx Brand: 1 xxx
model 1
model 2
model 3

(mellemrum)

xxx Brand: 2 xxx
model 1
model 2
model 3

mv

5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa,

Jeg har fundet ud aaf at sortere mine resultater efter forskellige kriterier, men er det muligt at lave et mellemrum i en tabel (output) når der kommet et nyt navn?

Eks:

Man har en vareoversigt, med forskellige mærker samt modeller. Jeg laver en søgning i MySQL på producent. Er det muligt at lave et mellemrum når der kommer en ny producent, så det bliver mere overskueligt. Eller skal man lave en seperat søgning på hver enkel producent, og på denne måde opdele resultaterne?

xxx Brand: 1 xxx
model 1
model 2
model 3

(mellemrum)

xxx Brand: 2 xxx
model 1
model 2
model 3

mv

Det burde da være muligt. Hvis du bare hiver søgeningen ud som normalt, så kan du da godt ligge et mellem rum ind.

Men sådan som jeg forstår det, så søger du på en model. f.eks. en laptop, og så hvis der er forskellige producenter der har sådan én, så skal der komme et mellemrum.

Så det bliver til følgende eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

Var det sådan noget ligende du søgte, eller har jeg forstået dit spørgsmål helt forkert?

---------------------------
Hilsen Jimmi Westeberg

Som jeg forstår dit spørgsmål er du nødt til at lave en separat forespørgsel hvis du absolut vil have det mellemrum mellem de forskellige producenter

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

En anden løsning kunne være at nøjes med en enkelt tabel med en kollonne til producent -navne og en kollonne til model-navne. På den måde kan du via SELECT vælge om du vil se alle modeller fra alle producenter (SELECT * FROM tebel), eller kun nogle bestemte procenter (SELECT * FROM tabel WHERE producent='Toshiba' OR producent='Compaq'). Man kan også nemmere lave statistik over hvor mange modeller I har fra hver producent (SELECT COUNT(*) FROM tabel GROUP BY producent)

;)
-----------------------------------------------------------------------------

Thus, I conclude
\\/ XyborX
/\\ www.xyborx.dk

[Rettelse af mindre stavefejl (statestik->statistik)]

[Redigeret d. 20/05-03 14:24:20 af XyborX]

Som jeg forstår dit spørgsmål er du nødt til at lave en separat forespørgsel hvis du absolut vil have det mellemrum mellem de forskellige producenter

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

Åhhh... det tænkte jeg nok :(

Hvad så når der bliver tilføjet en ny producent/vare, er det så muligt at oprette en automatisk forespørgsel på den nye producent.

Når man added en ny producent/vare via en variabel, er det så muligt at bruge denne variabel til at oprette en forespørgsel i den alm søgning, så man ikke skal ind og redigere/tilføje i coden?

En anden løsning kunne være at nøjes med en enkelt tabel med en kollonne til producent -navne og en kollonne til model-navne. På den måde kan du via SELECT vælge om du vil se alle modeller fra alle producenter (SELECT * FROM tebel), eller kun nogle bestemte procenter (SELECT * FROM tabel WHERE producent='Toshiba' OR producent='Compaq'). Man kan også nemmere lave statistik over hvor mange modeller I har fra hver producent (SELECT COUNT(*) FROM tabel GROUP BY producent)

;)
-----------------------------------------------------------------------------

Thus, I conclude
\\/ XyborX
/\\ www.xyborx.dk

[Rettelse af mindre stavefejl (statestik->statistik)]

[Redigeret d. 20/05-03 14:24:20 af XyborX]

Yep, men når du så vælger alle, så kommer de uden mellemrum. Det jeg gerne ville have, er når man vælger alle, så kommer der en mellemrum når der skiftes producent.

Jeg kigger lige på koden længere oppe, måske den virker.

[Redigeret d. 20/05-03 19:12:41 af Kenneth Poulsen]

t