integrere html i c/c++

Tags:    c++

Hej

kan man integrere html tags i c/c++

fx. <a href="www.udvikleren.dk">Udvikleren</a>

kan det skrives sådan at det er et link og samtidigt åbner standard browseren og indlæser siden....

på forhånd tak.

Mvh. Jan Arni Jacobsen

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nej, ikke direkte.

Man kan godt lave en webbrowser i C++, men det er ikke helt enkelt.

Man kan opnå den samme effekt hvis det er nogle få links og ikke en masse html-kode. Man kan lave det som en knap eller som en static text med specielle egenskaber.

Hvilken C++ kompiler bruger du?
Er det til Windows?
Skal jeg prøve at lave et eksempel?

Nej, ikke direkte.

Man kan godt lave en webbrowser i C++, men det er ikke helt enkelt.

Man kan opnå den samme effekt hvis det er nogle få links og ikke en masse html-kode. Man kan lave det som en knap eller som en static text med specielle egenskaber.

Er det til Windows?

Jeg vil meget gerne se et eksepel :)

Og jeg bruger Dev-Cpp lige for tiden...

SkypeR That\\\\\\'s ME :D

----------------------------------------------
%49%66%20%79%6F%75%27%76%65%20%74%72%61%
6E%73%6C%61%74%65%64%20%
74%68%69%73%2C%20%79%6F%75%20%6D%75%73%
74%20%62%65%20%62% 6F%72%65%64%2E%2E%2E

Man kunne forstille sig noget i stil med:

Fold kodeboks ind/udKode 

[Redigeret d. 15/11-04 00:39:25 af Bertel Brander]

Jeg bruger mingw som er "indbygget" i dev-c++ som kører version 4.9.9.0

Er det til Windows?
jeps det er sq til det skrammel =P

Ja det må du gerne....

Jeg har gloet lidt i dit eksempel ovenfor... kunne du evt indsætte nogle kommentarer om hvad du gør og evt. forklare det...

Er nemlig rimelig noob til windows programmering

[Redigeret d. 15/11-04 12:01:37 af Jan Arni Jacobsen]

Jeg har gloet lidt i dit eksempel ovenfor... kunne du evt indsætte nogle kommentarer om hvad du gør og evt. forklare det...

Programmet er sådan set et lige-ud-af-landevejen windows program, så blot nogle få kommentarer:

LinkRect definerer de firkanter hvori teksten/linkene står.
LinkHwnd er de vinduer hvor texten står, dvs Windows i Windows forstand.
LinkState gemmer oplysning om hvilken font der er i brug pt. Derved kan vi slippe for at sætte den samme font igen og igen, med deraf følgende opdatering af skærm.
LinkText er den tekst/link der skal vises og som man skal kunne vælge.

HandleMouse, er en funktion der bliver kaldt når brugeren flytter musen og når vores timer løber ud. P er det punkt (x,y) hvor musen befinder sig. Hvis musen er inden for et at de to firkanter sættes fonten til HoverFont ellers NormalFont.

DialogProc proc bliver kaldt når der kommer en event/message til vores hoved vindue.

Vi håndterer WM_CREATE, der kommer når vinduet bliver oprettet. Her laver vi vores fonte, vinduerne med vores links og starter timeren.

Ved WM_MOUSEMOVE og WM_TIMER kalder vi HandleMouse.

WM_LBUTTONDOWN kommer når brugeren trykker på venstre musetast, her checkes om musen er inden for en af firkanterne, hvis den er det åbnes linket i browseren med ShellExecute.

WinMain, der er main for windows programmer, opretter hoved vinduet og laver en standard message loop.

Programmet er sådan set et lige-ud-af-landevejen windows program, så blot nogle få kommentarer:

LinkRect definerer de firkanter hvori teksten/linkene står.
LinkHwnd er de vinduer hvor texten står, dvs Windows i Windows forstand.
LinkState gemmer oplysning om hvilken font der er i brug pt. Derved kan vi slippe for at sætte den samme font igen og igen, med deraf følgende opdatering af skærm.
LinkText er den tekst/link der skal vises og som man skal kunne vælge.

HandleMouse, er en funktion der bliver kaldt når brugeren flytter musen og når vores timer løber ud. P er det punkt (x,y) hvor musen befinder sig. Hvis musen er inden for et at de to firkanter sættes fonten til HoverFont ellers NormalFont.

DialogProc proc bliver kaldt når der kommer en event/message til vores hoved vindue.

Vi håndterer WM_CREATE, der kommer når vinduet bliver oprettet. Her laver vi vores fonte, vinduerne med vores links og starter timeren.

Ved WM_MOUSEMOVE og WM_TIMER kalder vi HandleMouse.

WM_LBUTTONDOWN kommer når brugeren trykker på venstre musetast, her checkes om musen er inden for en af firkanterne, hvis den er det åbnes linket i browseren med ShellExecute.

WinMain, der er main for windows programmer, opretter hoved vinduet og laver en standard message loop.

Okay takker .
Det var en god hjælp.

Mvh. Jan Arni Jacobsen

t