Jeg fik ikke denne kode til at virke....
<?php
$conn= mysql_connect("localhost","root");
mysql_select_db("mp3");
$result= mysql_query("insert into mp3numre(kunstner, titel) values ("R.E.M", "Automatic for the people")");
echo mysql_error();
?>
Men fandt et andet eksempel som jeg fik til at virke:
<h3> Press RELOAD to add a record to the MySQL database:</h3>
<?
//establish user connection
mysql_connect("localhost");
//open up database
mysql_create_db("testdatabase");
mysql_select_db("testdatabase");
//create table
mysql_query("CREATE TABLE newone(firstName VARCHAR(25),lastName VARCHAR(25))");
mysql_query ("INSERT INTO newone (firstName, lastName) VALUES ('Amir', 'Khan')");
//display the information
$result = mysql_query ("SELECT * FROM newone");
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
print ("Added record: " . $row["firstName"]." ".$row["lastName"]." <br>\\n");
}
//close user connection
mysql_close();
?>
Efter det, sammelignede jeg dette med det eksempel som Brian Hvarregaard gav, og fandt på den måde ad af hvad der var galt i det eksempel.
<?
$conn= mysql_connect("localhost","root");
mysql_select_db("mp3");
$result= mysql_query("insert into mp3numre(firstName, lastName) values ('R.E.M', 'Automatic for the people')");
echo mysql_error();
?>
Og til Jesper Kristensen, du havde ret i at jeg havde fejl i det med " og ', men den var gal fra starten
Og så har jeg stadig ikke fundet ud af hvad denne fejl betyder...
Parse error: parse error, unexpected T_STRING in c:\\web\\apache\\apache\\htdocs\\mysql.php on line 4
det finder jeg sikkert heller ikke ud af lige foreløbig.
Må sige jeg har lært en del om både php og MySQL, i skal alle ha mange tak for hjælpen.
Da jeg ikke mener at nogen kom med et konkret svar på hvad der skulle til får at det kom til at virke, tror jeg ikke jeg vil dele point ud danne gang (ved heller ikke hvem jeg så skulle gi dem til...).
Hvis nogen ikke er enig i det, så sig da til, for det skal da ikke være på grund af nogle sølle point at jeg måske ikke får hjælp en anden gang.