Opbygning af sider

Tags:    php

Jeg overvejede om dette emne skulle smides under "Grafik og Design", men da jeg skal bruge det sammen med PHP, så blev det altså postet her :)

Okay,

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan i opbygger jeres sider. Her tænker jeg på include/sammensætning mv. Hvis i vælger ikke at have et bruger system fra start, hvad gør i så for at fremtidssikre systemet, så det kan tilføjes senere?

Hvad gør i for at sikre, at i ikke skal til at lave det hele om, hvis der skal tilføjes noget senere?

Jeg syntes der mangler en artikkel om opsætning af sites. Der er masser af gode artikler om kontrete ting, men ikke noget om hvordan det er mest hensigtsmæssigt at sætte det op.

3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg bruger to forskellige måder at opbygge dem på.

Dels en hvor jeg har en fast index.php med en include "i midten" der hvor indholdet skal være. Så kalder jeg siderne med index.php?show=side.
Det er denne metode jeg bruger mest. Så har jeg en fast skabelon jeg kan sætte alt, der skal vises på alle sider, ind i. Også fx. et login system.

Den anden er en, hvor jeg har splittet mit design op i en top.php op en bottom.php. Så har jeg en masse forskellige sider og i hver af dem includer jeg top.php (i toppen) og bottom.php (i bunden, sjovt nok). Denne metode har den fordel at man får nogle mere "normale" adresser, men til gengæld tager den nogle flere kodelinier og layoutet af siden bliver lidt mere uoverskueligt.

Som sagt foretrækker jeg den øverste, men det er nok smag og behag.

/Andreas Møgelmose

----
Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway.

Jeg bruger to forskellige måder at opbygge dem på.

Dels en hvor jeg har en fast index.php med en include "i midten" der hvor indholdet skal være. Så kalder jeg siderne med index.php?show=side.
Det er denne metode jeg bruger mest. Så har jeg en fast skabelon jeg kan sætte alt, der skal vises på alle sider, ind i. Også fx. et login system.

Den anden er en, hvor jeg har splittet mit design op i en top.php op en bottom.php. Så har jeg en masse forskellige sider og i hver af dem includer jeg top.php (i toppen) og bottom.php (i bunden, sjovt nok). Denne metode har den fordel at man får nogle mere "normale" adresser, men til gengæld tager den nogle flere kodelinier og layoutet af siden bliver lidt mere uoverskueligt.

Som sagt foretrækker jeg den øverste, men det er nok smag og behag.

/Andreas Møgelmose

----

Den første måde har du en fast top og bund, med en dynamisk midter sektion?
Når du så skal have ændret design/opsætning, så gør du det bare i index.php?

Den første måde har du en fast top og bund, med en dynamisk midter sektion?
Når du så skal have ændret design/opsætning, så gør du det bare i index.php?

Ja, lige præcis.

/Andreas Møgelmose

----

t