cookies!

Tags:    php

Jeg ser at der ikke kommer specielt mange svar på min tidligere post. Jeg kan næppe tro at det er fordi folk er dumme så derfor har jeg valgt at copier min tidligere post til en ny bare med mulighed for en størrere fortjeneste for et godt svar til mig! :)
->

Jeg har en tagwall. På den vil jeg egentlig gerne have at folks navn, hjemmeside osv osv bliver stående til næste gang de kommer på siden. Jeg laver den hersens "set cookie blah blah" oppe i toppen af mit dokoment før noget andet, men nu ved jeg altså bare ikke hvad for en variabel jeg skal skrive for at hvis cookien ER sat at den så skriver variablen i det tomme tekstfelt: "Navn:"

Some one help the n00b

Siden hedder btw. www.clangangsta.1go.dk

<-

7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lad være med at oprette spørgsmål så tæt ved hinanden (tidsmæssigt)....

Løsning:
Fold kodeboks ind/udKode 
Og
Fold kodeboks ind/udKode 

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk
[Redigeret d. 18/05-03 16:03:16 af mikl-dk]

Det virker lidt trivielt at sige det, men har du husket at tillade at internettet placerer cookies på din computer? Ellers hjælper det jo ikke så meget (du kunne jo eventuelt gøre dine brugere opmærksom på dette). Det kan også være at di ikke kan bruge funktionen $_COOKIE, alt efter hvilken version af php der er hos din udbyder, du kan prøve med funktionen
$HTTP_COOKIE_VARS["username"] i stedet, den virker i hvert tilfælde.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

> Sorry for det med to spørgsmål så tæt på hinanden, men jeg så ingen steder at forhøje fortjenesten pointmæssigt. Har vist oxe lukket det gamle<

>> Dine to hints der virker ikke helt, har skrevet dem ind og uploadet med det virker ikke :-\\<<

Hvis mikl-dk's svar ikke virker, så er det sandsynligvis fordi register_globals er slået fra (hvilket er godt, sikkerhedsmæssigt og resourcemæssigt, men ikke helt så nemt).
Udskift $navn med $_GET['navn'] eller $_POST['navn'], så burde det virke (medmindre der bruges en meget gammel version af PHP hvor man bruger $HTTP_GET_VARS og $HTTP_POST_VARS eller noget i den stil..)
-----------------------------------------------------------------------------

Thus, I conclude
\\/ XyborX
/\\ www.xyborx.dk

Jeg ser at der ikke kommer specielt mange svar på min tidligere post. Jeg kan næppe tro at det er fordi folk er dumme så derfor har jeg valgt at copier min tidligere post til en ny bare med mulighed for en størrere fortjeneste for et godt svar til mig! :)
->

Jeg har en tagwall. På den vil jeg egentlig gerne have at folks navn, hjemmeside osv osv bliver stående til næste gang de kommer på siden. Jeg laver den hersens "set cookie blah blah" oppe i toppen af mit dokoment før noget andet, men nu ved jeg altså bare ikke hvad for en variabel jeg skal skrive for at hvis cookien ER sat at den så skriver variablen i det tomme tekstfelt: "Navn:"

Some one help the n00b

Siden hedder btw. www.clangangsta.1go.dk

<-

Nah

Hvad var løsningen? For det vi skrev burde virke...

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

Jo...

cookien skulle skrives i index.php og ikke tagwall.php :|

t