cuwords og dansketegn

Tags:    php

Hejsa,

1)

jeg er i øjeblikket ved at lave lidt programmering og det er jo dejligt, men stødt på et problem!

Dansketegn og cuwords!

De virker ikke med dansketegn, som jeg egentlig havde forventet, men hvad skal jeg gøre for at få det ti lat virke?

Funktioenn kunne se sådan ud;

$navn = ucwords(strtolower($navn));

2)
Kan jeg sætte cuwords ind i en insert sætning, eller skal jeg inden at jeg sætter denne ind lave ovenstående funktion på alle felter ? (lidt besværligt hvis det skal til)

Med venlig hilsen

Dennis Hansen
post at dennishansen dot dk

1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa,

1)

jeg er i øjeblikket ved at lave lidt programmering og det er jo dejligt, men stødt på et problem!

Dansketegn og cuwords!

De virker ikke med dansketegn, som jeg egentlig havde forventet, men hvad skal jeg gøre for at få det ti lat virke?

Funktioenn kunne se sådan ud;

$navn = ucwords(strtolower($navn));

2)
Kan jeg sætte cuwords ind i en insert sætning, eller skal jeg inden at jeg sætter denne ind lave ovenstående funktion på alle felter ? (lidt besværligt hvis det skal til)

Med venlig hilsen

Dennis Hansen
post at dennishansen dot dk

Hej Dennis

Jeg har selv haft et ligende problem, når jeg arbejder med gd-lib. Jeg har løst problemet ved at konvertere æ=>ae, ø=>oe osv. I scriptet som modtager min variabel konvertere jeg så tilbage. Til at konvertere benytter jeg php-funktionen strtr()

På den ene side:
$trans = array("æ" => "ae", "ø" => "oe", "å" => "aa", "Æ" => "AE", "Ø" => "OE", "Å" => "AA");
$string = strtr($string, $trans);

På den anden:
$trans = array("ae" => "æ", "oe" => "ø", "aa" => "å", "AE" => "Æ", "OE" => "Ø", "AA" => "Å");
$string = strtr($string, $trans);

Mere info om strtr(): http://www.php.net/manual/en/function.strtr.php

MVH

Jannick

t