slet via checkbox

Tags:    php

kære udviklere.

På min hjemmeside har jeg lavet let internt beskedsytem. Designet minder lidt ala hotmail dvs at man skulle kunne slette sine poster via en checkbox, da man på den måde kunne slette flere på en gang. Jeg har givet checkboxene navnet på den ID som de hører til, dvs at hvis mailen har id'en 2 er checkboxens navn noget ala det her <input type name="2"> det fungere som det skal. Problemet opstår når jeg så vil slette hvordan kalder jeg den kaldne ID eller skal jeg gøre det på en anden måde. Hvis der er nogle der kan hjælpe mig giver jeg med glæde 200 up. Alle forslag som virker som slet via checkbox godtages

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når du henter mailene, så laver du et hidden field (name="antalMailInInbox") nederst i formen, hvor der så står, hvor mange e-mails der er i indbakken (lav evt. $antalMailInInbox++ hver gang en mail hentes eller en mysql_num_rows($query))... Når du så trykker slet, føres du over til denne side (jeg går ud fra, at første e-mail's id er 1):

slet-emails.php
Fold kodeboks ind/udKode 

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

Lige et til problem så. Hvis jeg gør det på din måde hvad så hvis der er en mail slettet og man vil slette flere. Så kommer der jo det problem at iderne bliver sat i uorden. Så duer det vel ikke ??

Test det... Det burde virke, da id'et stadig er knyttet til en mail...

[Redigeret d. 16/05-03 11:33:12 af mikl-dk]

Men det gør det ikke jeg kan i alt fald ikke få det til at virke. Men det jo også fordi at jeg har lavet det sådan at der er en id til hver bruger. Fx kan brugeren hej ikke connecte til iden 1 fordi den var sendt til en anden person. Hvis du mener at man godt kan bruge det du lige har skrevet det må du forklare det meget nøje. Jeg er "forholdsvis" ny i PHP

Når du henter mailene, så laver du et hidden field (name="antalMailInInbox") nederst i formen, hvor der så står, hvor mange e-mails der er i indbakken (lav evt. $antalMailInInbox++ hver gang en mail hentes eller en mysql_num_rows($query))... Når du så trykker slet, føres du over til denne side (jeg går ud fra, at første e-mail's id er 1)

"antalMailInInbox" skal nu indeholde det største id der er.
Mvh
Kaare

Ja, undskyld - ikke antal, men det største mail-id :(

når jeg kører det her script kommer den op på max execution time det er jo ikke fedt så du må have en fejl eller noet

Formens metode skal være post... Jeg havde glemt at gøre $i mindre :(

slet-emails.php
Fold kodeboks ind/udKode 

t