nyheds system med læs mere?

Tags:    php

Jeg er ved at lave et nyheds system og er faktisk færdig, jeg mangler bare en ting og det er en [læs mere...] funktion. Jeg har fundet ud af at begrænse tegn i en linje hvordan får jeg så hele posten at se, hvis [læs mere...] er et link????

8 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg er ved at lave et nyheds system og er faktisk færdig, jeg mangler bare en ting og det er en [læs mere...] funktion. Jeg har fundet ud af at begrænse tegn i en linje hvordan får jeg så hele posten at se, hvis [læs mere...] er et link????

Spasseren fra gyllaland

se:
http://www.udvikleren.dk/article.php?techid=6&aid=135 ...
Det er vel samme princip, lav en side der hedder hele_nyhed.php, og i linke på læs mere lave du hele_nyhed.php?id=evt. id,
og brug koden fra øverst (men uden kommentar systemet selv)

Du kan jo fx gå ind på en anden side: read-whole-news.php?id=
eller du kan sætte en GET var - fx read-mode=whole

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

Jeg tror du søger et script der kan tage X antal ord af begyndelsen og i slutningen tilføje "..."

En god gennemgang af det kan fås på følgene link:
http://www.netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=220&tech_id=2

Håber det var hjælp nok ;)

jeg har lavet det sådan at den begrænsede tekst vises, hvis den er for lang, og en [læs mere...] bliver sat på, men der er dette link der skal erstatte den "korte" tekst med den fulde tekst, men hvordan....?

Som mikl-dk har beskrevet ovenfor, er de 2 nemmeste og mest brugte (og også de eneste jeg kan komme i tanke om, men mon ikke der er flere) enten at lave et helt nyt dokument, hvor du giver nyhedens id med i query stringen (jeg går ud fra at du bruger en database), eller du kan bruge den samme side, hvor f.eks. "readwholenews" er sat til 1, hvis der vises mere end en nyhed på denne side, skal du også overføre id'et på denne side. Udfra dette har du nok oplysninger til at hente hele nyheden ud og skrive den ud. Kig i grunden lidt her på udvikleren (bare selve siden, ikke nogle artikler), og læg mærke til hvor brugt det er.

Mvh
Kaare

ZiuiX <- Læs, hvad han skriver: han kan godt finde ud af at begrænse en streng...

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

jeg har lavet det sådan at den begrænsede tekst vises, hvis den er for lang, og en [læs mere...] bliver sat på, men der er dette link der skal erstatte den "korte" tekst med den fulde tekst, men hvordan....?

Spasseren fra gyllaland
?????

Spasseren fra gyllaland ?????

Det er da simpelt, du skifter kommentar systemet ud med hele "hent-nyheds-koden"(og man selv ik lave mysql db'en kommentarer)

[Redigeret d. 26/05-03 15:52:45 af snoob]

t