include

Tags:    php

<< < 12 > >>
hvordan includer man det her på en side??

xNews.php?act=archive

16 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
$directory = "den side som du gerne vil have den til at være";
$file = $directory .'/' . $_GET['act'] . '.txt'; //eller hvad nu du vil have det til at være
$std_file = $directory . '/404-notfound.php';
if (file_exists($file)){
include($file);
} else {
include ($std_file);
}

Jeg fatter ik helt hvad jeg skal gører med det? Når jeg trykker på et link (xNews/xNews.php?=act=archive, og så skal det så vise midt på siden sammen med en menu og top osv.

Men hvis jeg includer den på en side og så linker til den så kommer der ingen ting, men hvis jeg f.eks. skriver www.yogibear.dk/sommer/xNews/xNews.php?act=archive så hvis den det på en hel side.

men det er derfor at man skal bruge $_GET[''] den gør således at den henter det der står oppe i din get ned til en variabel. Så skan du fx skrive i et link www.noget.dk/index.php?dum=hej, hvor dum er det der bliver requestet i GET funktionen. derved hvis at du der ved kan du fx skrive den kode jeg sendte tidligere til at requeste det som står oppe i url headeren. Så det eneste du faktisk skal koncentrere dig om er den kode som jeg har sendt til dig.

det som min funktion gør er at den tjekker om filen som du har skrevet i URL headeren eksistere og std file = med den fil der skal hentes hvis filen ikke eksistere

Du skal skrive include-koden i en anden fil med dit design. kald den fx arkiv.php
i den fil skal du skrive dit design og include-koden:
<?
include("http://www.yogibear.dk/sommer/xNews/xNews.php?act=archive");
?>[Redigeret d. 01/05-03 15:34:31 af Jesper Kristensen]

men det er derfor at man skal bruge $_GET[''] den gør således at den henter det der står oppe i din get ned til en variabel. Så skan du fx skrive i et link www.noget.dk/index.php?dum=hej, hvor dum er det der bliver requestet i GET funktionen. derved hvis at du der ved kan du fx skrive den kode jeg sendte tidligere til at requeste det som står oppe i url headeren. Så det eneste du faktisk skal koncentrere dig om er den kode som jeg har sendt til dig.

det som min funktion gør er at den tjekker om filen som du har skrevet i URL headeren eksistere og std file = med den fil der skal hentes hvis filen ikke eksistere

skal det så se sådan her ud:

$directory = "xNews/xNews.php";
$file = $directory .'/' . $_GET['?act=archive'] . '.txt'; //eller hvad nu du vil have det til at være
$std_file = $directory . '/404-notfound.php';
if (file_exists($file)){
include($file);
} else {
include ($std_file);
}

Kan du ikke vise os hele den kode hvor din include står i?
Og til Kasper Lund: Jeg tror at du har opfattet spørgsnålet forkert. Det er ikke archive.txt der skal hentes men xNews/xNews.php?act=archive
[Redigeret d. 03/05-03 12:59:32 af Jesper Kristensen]

Kan du ikke vise os hele den kode hvor din include står i?
Og til Kasper Lund: Jeg tror at du har opfattet spørgsnålet forkert. Det er ikke archive.txt der skal hentes men xNews/xNews.php?act=archive
[Redigeret d. 03/05-03 12:59:32 af Jesper Kristensen]

Her er hoved siden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Og selv filen som den står i ser sådan her ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

<< < 12 > >>
t