include

Tags:    php

<< < 12 > >>
hvordan includer man det her på en side??

xNews.php?act=archive

16 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Indsætter det i en fil og includer filen. se eventuelt en tutorial på webcafe.dk. Eller har jeg bare misforstået dit problem????????

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)[Redigeret d. 30/04-03 13:22:09 af Brian Hvarregaard]

Hvad mener du?
Fold kodeboks ind/udKode 
mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

men det er derfor at man skal bruge $_GET[''] den gør således at den henter det der står oppe i din get ned til en variabel. Så skan du fx skrive i et link www.noget.dk/index.php?dum=hej, hvor dum er det der bliver requestet i GET funktionen. derved hvis at du der ved kan du fx skrive den kode jeg sendte tidligere til at requeste det som står oppe i url headeren. Så det eneste du faktisk skal koncentrere dig om er den kode som jeg har sendt til dig.

det som min funktion gør er at den tjekker om filen som du har skrevet i URL headeren eksistere og std file = med den fil der skal hentes hvis filen ikke eksistere

skal det så se sådan her ud:

$directory = "xNews/xNews.php";
$file = $directory .'/' . $_GET['?act=archive'] . '.txt'; //eller hvad nu du vil have det til at være
$std_file = $directory . '/404-notfound.php';
if (file_exists($file)){
include($file);
} else {
include ($std_file);
}

det du gør her er at hente noget i mappen der hedder xNews/xNews.php og det er forkert det skal kun være mappen og bagefter skal det så komme hvilken fil det skalk være. ?act=archive er oxo forkert det skal kun være act og så finder den filen archive.txt. Det du vil have den til forstår jeg ikke helt forklar

Du vil gerne include:
http://www.yogibear.dk/sommer/xNews/xNews.php?act=archive
Og du includer:
/xNews/xNews.php?act=archive (som er: http://www.yogibear.dk/xNews/xNews.php?act=archive)

Prøv at include den rigtige adresse (fjern / i starten af adressen)

du har ikke fået nogle fejl, sikkert fordi det er slået fra i sikkerhedsindstillingerne i php.ini (sådan at brugerne ikke får filnavne/databasenavne og andre hemmelige ting, hvis der opstår en fejl)

Nu leger jeg med et nyhedsystem, hvor der er indbygget et arkiv funktion i. Og i readme'en står der:

Archive-Feauture

call xNews.php with xNews.php?act=archive to open the xNews-Archives
all older news (which are not an output-page) are stored here
you can link to the archive from any page with: http://www.domain.com/xNews_folder/xNews.php?act=archive

Hvordan caller man eller linker til den funktion, så man kan sætte den ind på en side med layout, jeg kan godt linke til filen, men så får jeg bare det her: www.yogibear.dk/sommer/xNews/xNews.php?act=archive

Og det er ikke ligesom det jeg vil have, den skal passe herinde, altså den skal være i midten: www.sommer.yogibear.dk

Fold kodeboks ind/udKode 

eller ?

/* Jeg har den opfattelse at menneske kroppen består af 98% kød og 2% skunk */

Fold kodeboks ind/udKode 

eller ?

/* Jeg har den opfattelse at menneske kroppen består af 98% kød og 2% skunk */

dur ik

dur ik

Hvad er det der ikke dur? får du nogle fejl?

dur ik
Hvad er det der ikke dur? får du nogle fejl?

den viser bare ingenting, men hvis du linker til det altså åbner i en ny side så dur det.

$directory = "den side som du gerne vil have den til at være";
$file = $directory .'/' . $_GET['act'] . '.txt'; //eller hvad nu du vil have det til at være
$std_file = $directory . '/404-notfound.php';
if (file_exists($file)){
include($file);
} else {
include ($std_file);
}

<< < 12 > >>
t