Mobilsender

Tags:    php

Hej jeg vil høre om det er muligt (eller det ved jeg det) at lave et system hvor man sender en sms og så kommer det til at stå på modtagerens mobil somom at det er fra en anden mobil. Jeg ved at coolsms har det (dog tager de penge for det nu) og har oxo set mange andre steder som har det, men hvordan gør man det i PHP ??

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har selv en sms gateway hos computopic.dk, den kan dog ikke sende ens nummer, men den er billig, man kan selv bestemme hvad der skal stå der hvor der står hvem det er fra, og det behøves ikke være et nummer

mvh.
Lasse Espeholt
webmaster for espeholt.dk

Jeg ved næsten intet om dette, men det er vist noget med, at man skal have en SMS-gateway (altså et stykke hardware), der koster noget nær en bondegård!

Selve programmeringen dertil tror jeg ikke er noget specielt - dét, der er svært er nok opsætningen af den gateway.

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk

Og så som har spurgte om:
Hvordan foregår programmeringen?

Og så som har spurgte om:
Hvordan foregår programmeringen?

For at sende sms beskeder skal du bruge en gateway.
Der findes 2 forskellige typer gateway:

1. En direkte gateway hos en operatør.
Der findes desværrer ikke en fælles standard for gateways til operatørene så her vil der ligge et kæmpe arbejde. Der ud over så har du ved denne type gateway en LAC (Large Account) som betyder at du får dit helt eget 4 cifrede nummer som du kan sende/modtage/overtaksere på. Normalt er det kun firmaer som udbyder sms tjenester som bruger denne typer gateways. Den er også meget dyr hvis du kun har tænkt at bruge den til en simple sms-sender funktion.

2. En gateway som udbydes af et firma som har en (eller flere) eksisterende LAC og selv har udviklet en gateway som de så udbyder til andre. Her er prisen nok mere rimelig. De fleste af disse typer gateway bruges via HTTP (f.eks. kunne det se således ud: http://www.udbyder.dk/sms/send?to=20202020&Subject=tester+lige&text=hej+med+jer&smsc=tdc). Men det er også forskelligt fra udbyder til udbyder. Dernæst kan man også få en bekræftigelse på om beskeden er modtaget, men dette forgår som regel asynkront og vil der for være lidt svære at implementere.

Men generelt for alle så skal du betale for at sende sms beskeder.
Det er ikke alle gateways hvor du kan angive afsender men jeg tror ikke det er lovligt at sende en sms besked med forkert afsender!!!

mvh
Michael.

hey har lige undersøgt det. DET KOSTER FANDME 500 KRONER I ABONNOMENT og 0,30 pr sendt sms. Det giver sq da ingen mening ;-/

hey har lige undersøgt det. DET KOSTER FANDME 500 KRONER I ABONNOMENT og 0,30 pr sendt sms. Det giver sq da ingen mening ;-/

De 0,30 per sms giver god mening da teleselskabet opkræver betaling for hver sms (også selv om du har en LAC). Du skal ikke regne med at finde en gateway som tilbyder dig at sende gratis sms beskeder.

Har du overveje at lave din egen gateway?
Dette kan gøres med en mobil telefon + abonnoment og et kabel. Så kan du styre din mobil direkte fra computeren. Det kræver dog at din computer har fast IP og en webserver installeret, så du kan sende HTTP request fra din hjemmeside til din computer. Denne løsning vil kun koste dig per sms.

Nå men det var bare en idé.

Mvh
Michael.

hey nu når vi snakker om sådan nogen sms getaways så kunne det da værre meget fedt at ha sådan en sms getaway det skal vel nok værre en LAC så jeg kan overtrække så skal jeg lige høre hvis jeg skal købe en sms getaway hvor mange penge skal jeg så hoste op og findes der et program der ligesom virker til sådan en

lytter lige med i snakken :D

t