IP-adresse

Tags:    php

Er der nogen der ved hvilken kode man skal bruge i PHP for at "hente" ens computers IP-adresse? Altså en kode, som om at man havde gemt ip'en i en variabel?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er der nogen der ved hvilken kode man skal bruge i PHP for at "hente" ens computers IP-adresse? Altså en kode, som om at man havde gemt ip'en i en variabel?

Det er meget simpelt. Indsæt koden:

$ip = $REMOTE_ADDR;

og ip'en er gemt i variablen $ip. Du kan selvfølgelig også bare bruge variablen $REMOTE_ADDR direkte, men det bliver hurtigt lidt uoverskueligt.

/Andreas Møgelmose

----
Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway.

User
Bruger #31 @ 22.04.03 17:05

Det er meget simpelt. Indsæt koden:

$ip = $REMOTE_ADDR;

og ip'en er gemt i variablen $ip. Du kan selvfølgelig også bare bruge variablen $REMOTE_ADDR direkte, men det bliver hurtigt lidt uoverskueligt.

/Andreas Møgelmose

----
Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway.

Jeg vil nu sige han skal bruge $_SERVER['REMOTE_ADDR']; da den er mere fleksibel, pga. nogen servere ikke understøtter Global Registers.

Mvh
Mads 'zephid' Madsen

Øhh jeg havde faktisk fundet ud af det, men det nåede jeg ikke at sige... :'( ja jeg ved godt det virker lidt strengt men nu giver jeg dem altså til mig selv!! :(

t