mysql_close()

Tags:    php

Er det vigtigt at bruge mysql_close()? Og hvorfor? Kom bare lige til at undre mig over det.

/Andreas Møgelmose

----
Don't take life too serious, you'll never escape it alive anyway.

Er det vigtigt at bruge mysql_close()? Og hvorfor? Kom bare lige til at undre mig over det.

/Andreas Møgelmose

----

Jeg bruger det aldrig :)

Hilsen Peter aka XtenS
xtens@beerteam.dk

Hvis mysql serveren er installeret rigtigt og altid fungere ordentligt, behøves man ikke bruge mysql_close(), men man kan også bruge den for en sikkerhedsskyld :)

Med Venlig Hilsen: Chadi
http://chadi.h4f.dk

Der findes nogle versioner af php der ikke har indbygget mysql support, i disse versioner af php er det nødvendigt at bruge mysql_close(), men php med mysql support lukker selv forbindelser til databaser efter brug.

Tjaa, lidt forklaring:

Alle mysql-forbindelser, der er oprettet i et dokument lukkes automatisk, når siden er færdig - dvs. når den bliver vist i browseren. Men hvis du bruger flere forbindelser (fx bruger databaser i forskellige domæner) er det en god nok idé at gøre det, når du er færdige med dem.

Men hvis du bare lave nogle alm. mySQL-kald så tror jeg ikke du behøver bruge den. Jeg gør aldrig ;)

mikl-dk | ICQ: 159096501 | MSN: mikl@mikl.dk

Ok. Jeg bruger den heller aldrig, men hvis det var vigtigt ville jeg da til det.

/Andreas Møgelmose

----

/Andreas Møgelmose

----

Alle de andre svar har glemt noget. Funktionen mysql_pconnect, der åbner en forbindelse som IKKE bliver lukket før mysql_close bliver kaldt. Så hvis du bruger pconnect, skal du huske det. Ellers i nyere versioner af php kan det på en måde være lidt ligemeget.
Mvh
Kaare

Nej, men p'et står også for "persistent" (vedvarende på dansk) dvs. en vedvarende forbindelse...

Og hvis man læser på står der også de 2 forskelle:

[...]
First, when connecting, the function would first try to find a (persistent) link that's already open with the same host, username and password. If one is found, an identifier for it will be returned instead of opening a new connection.

Second, the connection to the SQL server will not be closed when the execution of the script ends. Instead, the link will remain open for future use (mysql_close() will not close links established by mysql_pconnect()).
[...]

Læs det, der er fed - så derfor skal den alligevel ikke bruges. Måden den forbindelser bliver lukket på er med wait_timeout i MySQL opsætningen! Men i sin PHP opsætning kan man lave sådan, at man ikke kan lave de såkaldte persistent connectios. Det gøres ved mysql.allow_persistent = Off... Hvis den er slået fra, og man alligevel prøver med en persistent connection vil den så bare connecte "almindeligt" via mysql_connect!

Hvad man skal bruge mysql_pconnect til ved jeg ikke???

Nej, men p'et står også for "persistent" (vedvarende på dansk) dvs. en vedvarende forbindelse...

Og hvis man læser på står der også de 2 forskelle:

[...]
First, when connecting, the function would first try to find a (persistent) link that's already open with the same host, username and password. If one is found, an identifier for it will be returned instead of opening a new connection.

Second, the connection to the SQL server will not be closed when the execution of the script ends. Instead, the link will remain open for future use (mysql_close() will not close links established by mysql_pconnect()).
[...]

Læs det, der er fed - så derfor skal den alligevel ikke bruges. Måden den forbindelser bliver lukket på er med wait_timeout i MySQL opsætningen! Men i sin PHP opsætning kan man lave sådan, at man ikke kan lave de såkaldte persistent connectios. Det gøres ved mysql.allow_persistent = Off... Hvis den er slået fra, og man alligevel prøver med en persistent connection vil den så bare connecte "almindeligt" via mysql_connect!

Hvad man skal bruge mysql_pconnect til ved jeg ikke???

Ok, det var jeg så ikke klar over. Har aldrig brugt den, såååh. Men hva pokker, så blev jeg da bare det klogere.
Mvh
Kaare

t